Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-08 | EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Fen bilgisi eğitiminde, daha etkin, anlamlı ve kalıcı bir öğretim gerçekleştirmede ve aynı zamanda öğrencilerin fene karşı motivasyonlarını arttırmada formal program dışında, program dışı etkinliklerin önemini ve çeşitlerini anlama.
Dr.Öğr.Üyesi Şerif Ali DEĞİRMENÇAY
1 | Programda yer alan formal-program dışı-örtük program kavramlarını anlama |
2 | Program dışı etkinliklerin bilişsel-duyuşsal ve psikomotor becerilerinin gelişimi açısından önemini kavrama |
3 | Program dışı etkinlik türlerini kavrama |
4 | Program dışı etkinliklerin değer eğitimi açısından önemini kavrama |
5 | Program dışı etkinlik türlerine yönelik örnek çalışmalar planlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, Eğitimde formal program | ||
2 | Program dışı etkinlikler tanımı | ||
3 | Örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar | ||
4 | Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program | ||
5 | Bir ritüel yeri olarak okul | ||
6 | Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri | branşına uygun bir tören planı taslağı geliştirme | |
7 | Okulda sosyal etkinlik çeşitleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kültürel etkinlikler | Herhangi bir il veya bölgemize ait bir kültürel etkinlik planı geliştirme | |
10 | Sportif etkinlikler | Sportif etkinlikler planı taslağı hazırlama | |
11 | Sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi | Sanatsal etkinlikler planı taslağı hazırlama | |
12 | Bilimsel okuma-yazma etkinlikleri Ödev: Ödev | Bilimsel okuma planı ve Bilimsel yazma etkinlikleri planı hazırlama | |
13 | Değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; | Değerler eğitiminde örtük programın incelenmesi | |
14 | Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama,) etkinlikler. Ödev: | Anma planı taslağı hazırlama Kutlama taslağı hazırlama | |
15 | Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler | Mezuniyet planı taslağı hazırlama | |
16 | Yarı yıl sonu sınavı |
1. Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Necla Köksal, Zeynep Ayvaz Tuncel. Pegem Akademi, Ankara, 2021.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |