GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-09 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı adayları eğitim programı ve alt kavramlarıyla tanıştırarak, program türlerini ve ögelerini kavramalarını sağlamak, ülkemizde uygulanmakta olan ilkokul programını yakından tanımalarına destek olarak uygulamaya hazır hale gelmelerine yardımcı olmaktır.


Öğr. Gör. Dr. Anıl MANGUŞ


1 Program geliştirmede temel kavramları örneklendirerek açıklar.
2 Program geliştirme sürecini sistem yaklaşımıyla açıklar.
3 Program türleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyar.
4 Farklı disiplinlerin program geliştirme sürecindeki yerini ve temel esaslarını kavrar.
5 MEB ilkokul program tasarımını eğitim programı tasarım yaklaşımlarıyla karşılaştırır.
6 Bir programın temel ögelerini okuyabilir ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
7 Program değerlendirmenin yerini ve önemini kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Program Geliştirmede Temel Kavramlar: Eğitim, Eğitim Türleri, Program Türleri, Posner’a Göre Program Türleri, Sistem Anlayışıyla Program Geliştirme, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Programın Felsefi Boyutu, Eğitim Programlarında Tasarım Yaklaşımları, Program Geliştirmenin Planlanması ve İhtiyaç Analizi, Program Tasarısı Hazırlama: Hedef/Kazanım, Program Tasarısı Hazırlama: İçerik,Program Tasarısı Hazırlama: Eğitim ve Sınama Durumları, Programın Denenmesi ve Değerlendirilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtımı
2 Program Geliştirmede Temel Kavramlar: Eğitim, Eğitim Türleri, Program Türleri, Posner’a Göre Program Türleri, Sistem Anlayışıyla Program Geliştirme
3 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri-1
4 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri-2
5 Programın Felsefi Boyutu
6 Eğitim Programlarında Tasarım Yaklaşımları
7 Program Geliştirmenin Planlanması ve İhtiyaç Analizi
8 Ara sınav (Vize)
9 Program Tasarısı Hazırlama: Hedef/Kazanım-1
10 Program Tasarısı Hazırlama: Hedef/Kazanım-2
11 Program Tasarısı Hazırlama: İçerik
12 Program Tasarısı Hazırlama: Eğitim ve Sınama Durumları
13 Programın Denenmesi ve Değerlendirilmesi-1
14 Programın Denenmesi ve Değerlendirilmesi-2
15 Genel Değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı (Final)

Demirel, Ö. (2017). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Sönmez, V. (2010). Program geliştirmede öğretmen el kitabı (16. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 20 1 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek