Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-09 | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı adayları eğitim programı ve alt kavramlarıyla tanıştırarak, program türlerini ve ögelerini kavramalarını sağlamak, ülkemizde uygulanmakta olan ilkokul programını yakından tanımalarına destek olarak uygulamaya hazır hale gelmelerine yardımcı olmaktır.
Doç. Dr. Temel Topal/Prof. Dr. Mustafa ŞANAL
1 | Program geliştirmede temel kavramları örneklendirerek açıklar. |
2 | Program geliştirme sürecini sistem yaklaşımıyla açıklar. |
3 | Program türleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyar. |
4 | Farklı disiplinlerin program geliştirme sürecindeki yerini ve temel esaslarını kavrar. |
5 | MEB ilkokul program tasarımını eğitim programı tasarım yaklaşımlarıyla karşılaştırır. |
6 | Bir programın temel ögelerini okuyabilir ve aralarındaki ilişkiyi açıklar. |
7 | Program değerlendirmenin yerini ve önemini kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Program Geliştirmede Temel Kavramlar: Eğitim, Eğitim Türleri, Program Türleri, Posner’a Göre Program Türleri, Sistem Anlayışıyla Program Geliştirme, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Programın Felsefi Boyutu, Eğitim Programlarında Tasarım Yaklaşımları, Program Geliştirmenin Planlanması ve İhtiyaç Analizi, Program Tasarısı Hazırlama: Hedef/Kazanım, Program Tasarısı Hazırlama: İçerik,Program Tasarısı Hazırlama: Eğitim ve Sınama Durumları, Programın Denenmesi ve Değerlendirilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtımı | ||
2 | Program Geliştirmede Temel Kavramlar: Eğitim, Eğitim Türleri, Program Türleri, Posner’a Göre Program Türleri, Sistem Anlayışıyla Program Geliştirme | ||
3 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri-1 | ||
4 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri-2 | ||
5 | Programın Felsefi Boyutu | ||
6 | Eğitim Programlarında Tasarım Yaklaşımları | ||
7 | Program Geliştirmenin Planlanması ve İhtiyaç Analizi | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Program Tasarısı Hazırlama: Hedef/Kazanım-1 | ||
10 | Program Tasarısı Hazırlama: Hedef/Kazanım-2 | ||
11 | Program Tasarısı Hazırlama: İçerik | ||
12 | Program Tasarısı Hazırlama: Eğitim ve Sınama Durumları | ||
13 | Programın Denenmesi ve Değerlendirilmesi-1 | ||
14 | Programın Denenmesi ve Değerlendirilmesi-2 | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Demirel, Ö. (2017). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Sönmez, V. (2010). Program geliştirmede öğretmen el kitabı (16. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |