GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-11 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin kazanımlar sağlamak


Doç. Dr. Funda HASANÇEBİ


1 Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar,
2 Eleştirel ve analitik düşünme ile temel kavram ve prensipleri bilir
3 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar
4 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriği düşünmeye dair temel kavramları, eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı, önemi, öğretimi ve eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörlerden oluşmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Düşünme nedir? Nasıl öğretilir?
3 Üst düzey düşünme
4 Eleştirel düşünme nedir?
5 Eleştirel düşünme ile ilişkili kavramlar
6 Eleştirel düşünmenin eğitim açısından önemi
7 Eleştirel düşünmenin öğretimi ve ölçülmesi
8 Ara sınav
9 Analitik düşünme nedir?
10 Analitik düşünme ile ilişkili kavramlar
11 Analitik düşünmenin eğitim açısından önemi
12 Analitik düşünmenin öğretimi ve ölçülmesi
13 Eleştirel ve Analitik düşünme ile ilgili etkinlik planlama
14 Eleştirel ve Analitik düşünme ile ilgili etkinlik planlama
15 Eleştirel ve Analitik düşünme ile ilgili etkinlik sunumu
16 Yarıyıl sonu Sınavı

Kabataş Memiş ve Kaçar A. (2021). Eleştirel ve Analitik Düşünme. Pegem Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 121

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek