GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-12 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.



1 Öğrenciler hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilir ve açıklar.
2 Öğrenciler hastane yatan çocukların ilgi, ihtiyaç ve ruhsal durumlarını bilir ve açıklar.
3 Öğrenciler hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkili etkileşimin önemini bilir.
4 Öğrenciler hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama sürecini bilir.
5 Öğrenciler hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planlarını hazırlar ve uygular.
6 Öğrenciler hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşimin önemini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özellikleri; Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçları; Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları; Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama; Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri
3 Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri
4 Hastane Yatan Çocukların İlgi ve İhtiyaçları
5 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları
6 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim
7 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim
8 Ara sınav
9 Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama
10 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama
11 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama
12 Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim
13 Tartışma, Araştırma
14 Tartışma, Araştırma
15 Tartışma, Araştırma
16 Yarıyıl sonu sınavı

Baykoç, Necate (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi. Meeting the educational needs of children and young people in hospital. https://www.education.gov.uk. Commodari, Elena( 2010). Children staying in hospital: a research on pyschological stress of caregivers. Italian Journal of Pediatrics 2010, 36:40. Işıktekiner, S. ve Akbaba Altun, S. ( 2011). Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar. Eğitim ve Bilim. Vol. 36, no:161. Tübitak Popüler Bilim Kitapları (Down Sendromlu Bir Arkadaşım Var, Duyamamak Böyle Birşey, Bir Türlü Yerimde Duramıyorum, Bende Astım Var, Minik Ansiklopedi: İnsan Vücudu, Birlikte Oynayalım, İçiyle Dışıyla Vücudunuz, Yapabilirim, Bende Disleksi Var, Hastanede, Doktorda, Diş Hekiminde).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Tartışma 1 30
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 40 40
Tartışma 1 40 40
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek