Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-13 | KAPSAYICI EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Kapsayıcı eğitimin temel bileşenlerini açıklayabilen, farklı insana olumlu bakış açısı sergileyebilen, bunları belli kuramsal bilgilerle, tarihsel ve güncel olay ve olgularla arasındaki ilişkileri kurabilen bireyler yetiştirmektir.
1 | Kapsayıcı Eğitimin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir |
2 | Kapsayıcı Eğitim süreçlerini etkileyen makro, küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. |
3 | Kapsayıcı Eğitim ile ilgili araştırmalar tasarlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kapsayıcı eğitim, UNESCO tarafından “öğrenenlerin farklı gereksinimlerine, onların eğitime, kültüre ve topluma katılımını arttırarak ve eğitim sisteminin içindeki ayrımcılığı azaltarak cevap verme süreci” olarak tarif edilen kapsayıcı eğitim anlayışı; farklı ırk, inanç, etnik yapı ve sosyal gruplardan gelen öğrenciler için eşit eğitim fırsatları oluşturma, okul ortamını yeniden yapılandırma, başkalarına saygı, farklı düşünce ve yaşam biçimlerine duyarlı olmayı amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır ve bu dersin içeriği de bu nitelikleri taşıyan bir özellik göstermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Kapsayıcı Eğitimin Temeli | ||
3 | Formal – İnformal Eğitim | ||
4 | Ayrımcılık | ||
5 | Ayrımcılık | ||
6 | Kapsayıcı Eğitimin Gerekçesi | ||
7 | Kapsayıcı Eğitim Bir İnsan Hakkıdır | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Kapsayıcı Eğitimin Kültürel ve Ahlaki Gerekçeleri | ||
10 | Kapsayıcı Eğitimin Kuramsal Temeli | ||
11 | Farklılaştırılmış Öğretim | ||
12 | Uygulamada Kapsayıcı Eğitim | ||
13 | Kapsayıcı Eğitimde Değerlendirme | ||
14 | Kapsayıcı Eğitimde Değerlendirme | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
-Aktekin, S. (2017). Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan öğretmenler için el kitabı. Ankara: MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/18120126_ogretmen_el_kitabi_BASKI.pdf_-_OgretmenElKitabi.pdf
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |