Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-15 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak; bu alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol konusunda bilgi sahibi olmak; farklı ülkelerdeki eğitim politikaları ve sistemlerini incelemek; eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmak; eğitim sistemlerinin siyasal yönetimler ve düşüncelerle etkileşimini belirlemek ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
1 | Türk eğitim sisteminin yapısını bilir |
2 | Karşılaştırmalı eğitim alanı hakkında bilgi sahibi olur |
3 | Farklı ülke eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak inceler |
4 | Ulusal ve uluslararası alanda eğitim raporlarını inceler |
5 | Karşılaştırmalı eğitim ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar |
6 | Eğitime ilişkin güncel sorun alanlarını analiz eder |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, Siyasal yönetimler ve düşüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi, Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemlerinin (Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Kanada, Rusya, Japonya, Güney Kore, Güney Afrika) incelenmesi gibi konuları içermektedir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi | ||
3 | Karşılaştırmalı Eğitim Yaklaşımları | ||
4 | Karşılaştırmalı Eğitim Araştırmalarının Yapılış Biçimleri | ||
5 | Türk Eğitim Sistemi | ||
6 | Yapı ve işleyiş açısından farklı eğitim sistemleri | ||
7 | Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Finlandiya Eğitim Sistemi | ||
10 | Rusya Eğitim Sistemi | ||
11 | Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi | ||
12 | Türk Eğitim Sistemi ve Diğer Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması | ||
13 | Eğitim Sistemlerinde İyi Örnekler | ||
14 | Eğitim Sistemlerinde İyi Örnekler | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl sonu Sınavı |
Ders Kaynakları - Bakioğlu, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Ankara: Nobel - Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Seçkin. - Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi Diğer Yardımcı Kaynaklar - TEDMEM. (2018). 2017 Eğitim değerlendirme raporu. https://tedmem.org/yayinlar - ERG. (2018). 2017-18 Eğitim izleme raporu. http://www.egitimreformugirisimi.org/egitim- gozlemevi/izleme/ - OECD. (2018). Education at a glance. http://www.oecd.org/education/education-at-a-glance/
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |