GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-15 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak; bu alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol konusunda bilgi sahibi olmak; farklı ülkelerdeki eğitim politikaları ve sistemlerini incelemek; eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmak; eğitim sistemlerinin siyasal yönetimler ve düşüncelerle etkileşimini belirlemek ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.


-


1 Türk eğitim sisteminin yapısını bilir
2 Karşılaştırmalı eğitim alanı hakkında bilgi sahibi olur
3 Farklı ülke eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak inceler
4 Ulusal ve uluslararası alanda eğitim raporlarını inceler
5 Karşılaştırmalı eğitim ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar
6 Eğitime ilişkin güncel sorun alanlarını analiz eder

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, Siyasal yönetimler ve düşüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi, Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemlerinin (Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Kanada, Rusya, Japonya, Güney Kore, Güney Afrika) incelenmesi gibi konuları içermektedir


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi
3 Karşılaştırmalı Eğitim Yaklaşımları
4 Karşılaştırmalı Eğitim Araştırmalarının Yapılış Biçimleri
5 Türk Eğitim Sistemi
6 Yapı ve işleyiş açısından farklı eğitim sistemleri
7 Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi
8 Ara Sınavı
9 Finlandiya Eğitim Sistemi
10 Rusya Eğitim Sistemi
11 Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi
12 Türk Eğitim Sistemi ve Diğer Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması
13 Eğitim Sistemlerinde İyi Örnekler
14 Eğitim Sistemlerinde İyi Örnekler
15 Genel Değerlendirme
16 Yarıyıl sonu Sınavı

Ders Kaynakları - Bakioğlu, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Ankara: Nobel - Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Seçkin. - Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi Diğer Yardımcı Kaynaklar - TEDMEM. (2018). 2017 Eğitim değerlendirme raporu. https://tedmem.org/yayinlar 
 - ERG. (2018). 2017-18 Eğitim izleme raporu. http://www.egitimreformugirisimi.org/egitim- 
gozlemevi/izleme/ 
 - OECD. (2018). Education at a glance. http://www.oecd.org/education/education-at-a-glance/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek