Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-16 | MİKRO ÖĞRETİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin öğretmen davranışları ile ilgili bilgi, beceri ve tutum geliştirmesini sağlamak. Örnek uygulamalar yoluyla sahip olunan beceri, tutum ve davranışları istenen niteliğe ulaştırmak. Mikro öğretim uygulamalarını eleştirel gözle değerlendirebilmelerini sağlamak.
1 | Etkili ders planı ve materyalleri hazırlar |
2 | Mesleğiyle ilgili bilgi ve becerilerini uygulamaya dönüştürür |
3 | Kendinin ve arkadaşlarının öğretim tekniklerini analiz eder |
4 | Öz değerlendirme ve akran değerlendirme becerisi kazanır |
5 | Sesini ve beden dilini doğru ve etkili kullanabilme becerisi kazanır |
6 | Eleştiriye açık olur |
7 | Mikro öğretim uygulamalarının mesleki gelişimine olan katkısının farklında olur |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, öğretmen yeterlilikleri | ||
2 | Mikro öğretimin tanımı, amacı, yaklaşımlar | ||
3 | Mikro öğretimin yararları ve sınırlılıkları | ||
4 | Mikro öğretim uygulama aşamaları | ||
5 | Mikro öğretim plan örneği | ||
6 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
7 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
10 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
11 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
12 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
13 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
14 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
15 | Mikro öğretim uygulama örnekleri | ||
16 | Final Sınavı |
ÇOBAN, A. (2015). ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MİKRO-ÖĞRETİM VE FARKLI YAKLAŞIMLAR. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53), 219-231.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 30 | 2 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |