Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-17 | MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Müze ve okul dışı öğrenme hakkında bilgi sahibi olabilmek. Müze ve müze eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilmek, müze türlerini ve işlevlerini açıklayabilmek ve Kültürel Miras ile müze arasında ilişki kurmak. Müzede eğitim öğretim faaliyetleri tasarlayabilmek ve değerlendirebilmek.
Doç. Dr. Ümmü Gülsüm DURUKAN
1 | Müze ve müze eğitimine ilişkin temel kavramları açıklar. |
2 | Müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. |
3 | Müze türlerini ve işlevlerini bilir |
4 | Eğitim öğretim faaliyetlerinde müze ziyaretine ilişkin süreç ve etkinlikleri tasarlar |
5 | Eğitim öğretim faaliyetlerinde müze ziyaretine ilişkin süreç ve etkinlikleri değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Müze ve müze eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilme, müze türlerini ve işlevlerini açıklayabilme, müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimini açıklayabilme, müze tanıtımına ilişkin sunum ve poster hazırlayabilme, eğitimde müzelerden nasıl yararlanılabileceğini öğrenme, müze ziyaretine ilişkin süreç ve etkinlikleri düzenleyebilme konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı Derste kullanılabilecek kaynakların belirtilmesi Müze ve müzede eğitim ile ilgili temel kavramların tanıtımı | ||
2 | Müzenin işlevleri ve türleri | Tartışma | |
3 | Müzelerin eğitim amaçlı kullanımı, Müze ve öğrenme Bu konuda yapılan çalışmaların irdelenmesi | ||
4 | Kültürel Miras ve Müze Müzede yer alan eserler ve bilgilendirme | Tartışma | |
5 | Müzede yer alan eserler ve bilgilendirme Müze inceleme, Sanal müze | Tartışma | |
6 | Müze ziyareti öncesi hazırlıklar, Broşür hazırlama Müze rehberi hazırlama çalışması | Tartışma | |
7 | Müze ziyareti ve sonrası süreç ve etkinlikler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Müze eğitimine uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
10 | Müzede öğretim faaliyetlerinde kullanılabilecek etkinlikler/değerlendirme yöntemler | ||
11 | Müzede eğitim ve Gezi planı | ||
12 | Müzede eğitim ve Ders planları | ||
13 | Müze Ziyareti Müze ziyaretinin değerlendirilmesi | Tartışma | |
14 | Müze ziyareti sonrası raporlarının tartışılması Öğrenciler tarafından hazırlanan müze etkinliklerinin tartışılması | Tartışma | |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan müze etkinliklerinin tartışılması Dersin genel değerlendirilmesi | Tartışma | |
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
- Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları ve e-ders sisteminde paylaşılan ek/yardımcı materyaller - Buyurgan, S. (2019). Müzede Eğitim Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler. Pegem Akademi. Ankara - Öztürk Kömleksiz, F. (2022). Etkinliklerle Müze Eğitimi Kitabı. Pegem Akademi. Ankara - Şen, A. İ. (2019) Okul dışı öğrenme ortamları. Pegem Akademi. Ankara. - Kaya, H.İ. &Küçükoğlu, A. (2020). Kuramdan Uygulamaya Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Pegem Akademi. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Alan Gezisi | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |