Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-17 | MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Müze ve müze eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilme, müze türlerini ve işlevlerini açıklayabilme, müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimini açıklayabilme, müze tanıtımına ilişkin sunum ve poster hazırlayabilme, eğitimde müzelerden nasıl yararlanılabileceğini öğrenme, müze ziyaretine ilişkin süreç ve etkinlikleri düzenleyebilme.
Dr. Öğr. Üyesi Handan BÜLBÜL
1 | Müze ve müze eğitimine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. |
2 | Müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
3 | Müze türlerini ve işlevlerini açıklayabilir. |
4 | Müze ziyaretine ilişkin süreç ve etkinlikleri düzenleyebilir. |
5 | Görsel sanatlar eğitiminde müzelerden nasıl yararlanacağını açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Müze ve müze eğitimine ilişkin temel kavramların tanımlanması, müze türleri ve işlevlerinin açıklanması, müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişiminin incelenmesi, müze tanıtım sunum ve posterlerinin hazırlanması, öğrenme ortamı ve materyali olarak eğitimde müzelerden nasıl yararlanılacağının öğrenilmesi, eğitim amaçlı müze etkinliği rehberinin hazırlanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Müze eğitimine giriş; terim ve kavramlar | ||
2 | Müzelerin türleri ve işlevleri | ||
3 | Sanal müzeler ve sanal gerçeklik (Second Life) müzeleri | ||
4 | Türkiye’de ve dünyada müzeciliğin tarihsel gelişimi, dünyaca ünlü müzelerin tanıtımları | ||
5 | Türkiye ve diğer ülkelerdeki belli başlı müzelerle ilgili belgesellerinin izlenmesi ve tartışılması | ||
6 | Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar, müze ziyareti ve sonrası süreç ve etkinlikler. Müze rehberi hazırlama çalışması | ||
7 | Müze ziyaretini gerçekleştirme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Müze ziyaretinin değerlendirilmesi. Müze ziyareti sonrası raporlarının tartışılması | ||
10 | Görsel sanatlar dersi öğretim programında müze eğitimi ile ilişkilendirilen konular, konuların öğretiminde müzelerden yararlanma | ||
11 | Sunumu yapılacak ve posteri hazırlanacak müzelerin ve grupların belirlenmesi | ||
12 | Öğrenci sunumları | ||
13 | Öğrenci sunumları | ||
14 | Öğrenci sunumları | ||
15 | Eksik sunumların tamamlanması ve ödevlerin teslimi | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Bekir Onur (2012), Çağdaş Müze Eğitim ve Gelişim, Müze Psikolojisine Giriş, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara; Eilean Hooper-Greenhill (1999), Müze ve Galeri Eğitimi, Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Arastırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No: 4; Serap-Ufuk Buyurgan (2012), Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara; Aynur Denizci, Hasan Mirza (2012), Müze Eğitimi 12, MEB Yayınları; Efes Antik Kenti Açık Hava Müzesi Belgeseli ( https://www.youtube.com/watch?v=0DaBlGqIb4s)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 0 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 0 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Alan Gezisi | 1 | 4 | 4 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |