Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-18 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
İlköğretim Fen bilimleri dersinde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olabilmek.
Prof. Dr. Mustafa UZOĞLU/Prof. Dr. Hasan Hüseyin AKSU/Arş. Gör. Dr. Ümmügülsüm DURUKAN/ Öğr. Gör. Jülide SARIGÖL
1 | Okul dışı öğrenme ortamını tanımlar. |
2 | Fen ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek okul dışı ortamları belirler. |
3 | Fen ve teknoloji öğretiminde okul dışı ortamlardan nasıl yararlanabileceğini betimler |
4 | Fen ve teknoloji öğretiminde yararlanabileceği okul dışı ortamları örnekler. |
5 | Okul dışı öğrenme ortamında kullanılabilecek bir ders planı tasarlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fen ve teknoloji öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, okul dışı öğrenme ortamlarının tanıtılması, okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanılabileceği, okul dışı etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı. | ||
2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi. | ||
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
4 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
5 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller.Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
6 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
7 | Okul dışı öğrenme ortamı (hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Okul dışı öğrenme ortamı olarak botanik bahçeleri | ||
10 | Bilim merkezleri ve planetaryumlar | ||
11 | Müzeler | ||
12 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. | ||
13 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. | ||
14 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi. | ||
15 | Dersin genel değerlendirilmesi | ||
16 | Yarı yıl sonu sınavı |
Okul Dışı Öğrenme Ortamları Ahmet İlhan Şen Pegem Akademi Yayınları. Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Gezisi | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |