GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-19 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.



1 Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir.
2 Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir.
3 Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir.
4 Öğrenciler duygusal ve davranışsal bozukluklarını bilir.
5 Öğrenciler otizmi bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme güçlüklerinin tanınması sınıflandırılması ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarla çalışma becerileri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Özel Eğitim Kavramının Temeli ve ilkeleri
3 Erken Eğitim ve Adaptasyon
4 Zihinsel Engeller
5 Öğrenme Güçlükleri
6 Dil Ve Konuşma Bozuklukları
7 İşitme Güçlükleri
8 Ara sınav
9 Görme Güçlükleri
10 Otizm
11 Otistik çocukların eğitimi
12 Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi
13 Konuşma ve Dil Engelli Çocuklar ve Uyumsuz ve Üstün Yetenekli Çocuklar
14 Konuşma ve Dil Engelli Çocuklar ve Uyumsuz ve Üstün Yetenekli Çocuklar
15 Konuşma ve Dil Engelli Çocuklar ve Uyumsuz ve Üstün Yetenekli Çocuklar
16 Yarıyıl sonu sınavı

Karlheinz B. (2006). Öğrenme Güçlüklerini Erken Tesbit Etmek. Ankara: İlya Yayıncılık. Sarı, H. (2003). Özel Eğitime Muhtaç Öğrencilerin Eğitimleriyle İlgili Çağdaş Öneriler. Ankara: PegemA Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Tartışma 1 30
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 40 40
Tartışma 1 40 40
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek