Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-20 | ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirmek ve öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır.
1 | Öğretimde bireyselleştirme ve öğretimsel uyarlamalarla ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Öğretim öncesi, öğretim anındaki ve öğretim sonrası uyarlamaları örneklendirir. |
3 | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; bilişsel, duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi | ||
2 | Öğretimde bireyselleştirme için yapılması gerekenler | ||
3 | Sürece uygun öğretim araçları belirleme ve değerlendirme | ||
4 | Sürece uygun öğretim araçları belirleme ve değerlendirme | ||
5 | Farklılaştırılmış öğretim stratejileri ve örnek uygulamalar | ||
6 | Farklılaştırılmış öğretim stratejileri ve örnek uygulamalar | ||
7 | Farklılaştırılmış öğretim stratejileri ve örnek uygulamalar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Öğrenciyi tanıma, öğrenme stilleri ve örnek uygulamalar | ||
10 | Öğrenciyi tanıma, öğrenme stilleri ve örnek uygulamalar | ||
11 | Kaynaştırma / bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler | ||
12 | Kaynaştırma / bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler | ||
13 | Kaynaştırma / bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri | ||
14 | Kaynaştırma / bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri | ||
15 | Kaynaştırma / bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri Dersin değerlendirilmesi | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. Batu, S. (Ed.) (2019). Kaynaştırma ortamlarında uygulamalar. Ankara: Vize Akademik.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |