GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-20 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Eğitim programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirmek ve öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır.



1 Öğretimde bireyselleştirme ve öğretimsel uyarlamalarla ilgili temel kavramları açıklar.
2 Öğretim öncesi, öğretim anındaki ve öğretim sonrası uyarlamaları örneklendirir.
3 Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir.

Birinci Öğretim



Yok


Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; bilişsel, duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi
2 Öğretimde bireyselleştirme için yapılması gerekenler
3 Sürece uygun öğretim araçları belirleme ve değerlendirme
4 Sürece uygun öğretim araçları belirleme ve değerlendirme
5 Farklılaştırılmış öğretim stratejileri ve örnek uygulamalar
6 Farklılaştırılmış öğretim stratejileri ve örnek uygulamalar
7 Farklılaştırılmış öğretim stratejileri ve örnek uygulamalar
8 Arasınav
9 Öğrenciyi tanıma, öğrenme stilleri ve örnek uygulamalar
10 Öğrenciyi tanıma, öğrenme stilleri ve örnek uygulamalar
11 Kaynaştırma / bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler
12 Kaynaştırma / bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler
13 Kaynaştırma / bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri
14 Kaynaştırma / bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri
15 Kaynaştırma / bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri Dersin değerlendirilmesi
16 Yarıyıl sonu sınavı

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. Batu, S. (Ed.) (2019). Kaynaştırma ortamlarında uygulamalar. Ankara: Vize Akademik.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Beyin Fırtınası 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 118

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek