Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-22 | YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Yetişkinlerin öğrenme özelliklerini öğrenerek yetişkinlerin öğrenme aktivitelerine yön vermenin yanı sıra , gün geçtikçe önem kazanan yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme alanında yeterliliğe sahip olmak.
Öğr. Gör . Melike Burcu Yılmaz
1 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar |
2 | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir |
3 | Yaşam boyu öğrenmeye istekli olur |
4 | Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar |
5 | Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar |
6 | Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini yorumlar |
7 | Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavrar |
8 | Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı, Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.), Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri, Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller, Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikler, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri, Yetişkin Eğitimi Programları, Okur yazarlık ve Yaklaşımları , Hayat boyu öğrenme, Hayat Boyu öğrenmenin önemi ve temel özellikleri, Hayat boyu öğrenmenin amacı, Kapsamı, Hayat boyu öğrenme becerileri, Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişim, Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | Yok | Yok |
2 | Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı | Yok | Yok |
3 | Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.) | Yok | Yok |
4 | Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri | Yok | Yok |
5 | Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller | Yok | Yok |
6 | Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikler | Yok | Yok |
7 | Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri | Yok | Yok |
8 | Ara Sınavı | Yok | Yok |
9 | Yetişkin Eğitimi Proğramları | Yok | Yok |
10 | Okur yazarlık ve Yaklaşımları | Yok | Yok |
11 | Okur yazarlık ve Yaklaşımları | Yok | Yok |
12 | Hayat Boyu öğrenmenin önemi ve temel özellikleri | Yok | Yok |
13 | Hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı | Yok | Yok |
14 | Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişim | Yok | Yok |
15 | Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları | Yok | Yok |
16 | Yarıyıl sonu Sınavı | Yok | Yok |
1. .Edt. Firdevs, G.& Deveci, T. (2020), Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Pegem Akademi, Ankara 2. .Edt. Güçlü,, M. (2019).Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ". Pegem Yayınları. Ankara 3. .Edt.Figen, E..(2019). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Pegem Akademi, Ankara 4. Edt. Arslan, S.(2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri, Eğitim Yayınevi, Konya 5. Kaya, E.H. (2018), Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri, Nobel Yayınevi, İstanbul 6. Duman, A. (2007) Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları,Ankara 7.Jols, T& Thoman, E. ( 2008) 21. Yüzyıl okur yazarlığı Medya Okur yazarlığına genel Bir Bakış ve Sınıf içi etkinlikler ( çeviri Edt. Cevat Elma& alper Kesten) Elkinoks Yayınevi, Ankara 8. Edt.Jarvis, P., (2009), The Routledege İnternational Handbook of Lifelong Learning, Routledge taylor& Francis Group, Newyork and London 9. Jarvis, P., ( 2004) Adult Education and Lifelong Learning, theory and Practice, Routledge Falmer Taylor & farncis Group, London and Newyork 10. Edt. Yıldız& Uysal (2009) Yetişkin Eğitimi, Kalkedon Yayınevi, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Okuma | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |