GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-22 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Yetişkinlerin öğrenme özelliklerini öğrenerek yetişkinlerin öğrenme aktivitelerine yön vermenin yanı sıra , gün geçtikçe önem kazanan yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme alanında yeterliliğe sahip olmak.


Öğr. Gör . Melike Burcu Yılmaz


1 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar
2 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir
3 Yaşam boyu öğrenmeye istekli olur
4 Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar
5 Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar
6 Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini yorumlar
7 Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
8 Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı, Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.), Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri, Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller, Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikler, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri, Yetişkin Eğitimi Programları, Okur yazarlık ve Yaklaşımları , Hayat boyu öğrenme, Hayat Boyu öğrenmenin önemi ve temel özellikleri, Hayat boyu öğrenmenin amacı, Kapsamı, Hayat boyu öğrenme becerileri, Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişim, Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı Yok Yok
2 Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı Yok Yok
3 Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.) Yok Yok
4 Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri Yok Yok
5 Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller Yok Yok
6 Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikler Yok Yok
7 Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri Yok Yok
8 Ara Sınavı Yok Yok
9 Yetişkin Eğitimi Proğramları Yok Yok
10 Okur yazarlık ve Yaklaşımları Yok Yok
11 Okur yazarlık ve Yaklaşımları Yok Yok
12 Hayat Boyu öğrenmenin önemi ve temel özellikleri Yok Yok
13 Hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı Yok Yok
14 Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişim Yok Yok
15 Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları Yok Yok
16 Yarıyıl sonu Sınavı Yok Yok

1. .Edt. Firdevs, G.& Deveci, T. (2020), Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Pegem Akademi, Ankara 2. .Edt. Güçlü,, M. (2019).Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ". Pegem Yayınları. Ankara 3. .Edt.Figen, E..(2019). Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Pegem Akademi, Ankara 4. Edt. Arslan, S.(2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri, Eğitim Yayınevi, Konya 5. Kaya, E.H. (2018), Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri, Nobel Yayınevi, İstanbul 6. Duman, A. (2007) Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları,Ankara 7.Jols, T& Thoman, E. ( 2008) 21. Yüzyıl okur yazarlığı Medya Okur yazarlığına genel Bir Bakış ve Sınıf içi etkinlikler ( çeviri Edt. Cevat Elma& alper Kesten) Elkinoks Yayınevi, Ankara 8. Edt.Jarvis, P., (2009), The Routledege İnternational Handbook of Lifelong Learning, Routledge taylor& Francis Group, Newyork and London 9. Jarvis, P., ( 2004) Adult Education and Lifelong Learning, theory and Practice, Routledge Falmer Taylor & farncis Group, London and Newyork 10. Edt. Yıldız& Uysal (2009) Yetişkin Eğitimi, Kalkedon Yayınevi, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 20 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 28 1 28
Okuma 28 1 28
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek