Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKÖAESEÇ-01 | AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Aile eğitiminin önemi ve amaçları, aile eğitimi modelleri, dünyada aile eğitim çalışmalarına ilişkin örnekler, aile eğitim programlarının hazırlanması/uygulanması ve değerlendirilmesi, kullanılan yöntem ve teknikler, erken çocukluk döneminde aile katılım çalışmaları kapsamında ailenin eğitime katılımı ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Öğr.Gör .Nafız KÖSE
1 | Aile kavramını tanımlayabilmeli |
2 | Aile yapısı, değerler ve rolleri açıklayabilmeli |
3 | Okulöncesi dönem çocukların aileleri için hazırlanmış yurtiçi ve yurtdışı programları açıklayabilmeli |
4 | Farklı sosyo-kültürel çevrelerin aile yapılarını değerlendirebilmeli |
5 | Okulöncesi dönem çocuğa sahip aileler için eğitim programı hazırlayabilmeli |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında; aile eğitiminin önemi ve amaçları, aile eğitimi modelleri, dünyada aile eğitim çalışmalarına ilişkin örnekler, aile eğitim programlarının hazırlanması/uygulanması ve değerlendirilmesi, kullanılan yöntem ve teknikler, erken çocukluk döneminde aile katılım çalışmaları kapsamında ailenin eğitime katılımı konularına yer verilmiştir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
2 | Ailenin tanımı, farklı aile modelleri | yok | yok |
3 | Aile eğitiminin önemi,amaçları,ilkeleri | yok | yok |
4 | Tarihsel süreçte aile, değişen toplumda kadın ve aile | yok | yok |
5 | Obader ve ebader tanıtımı kapsam | yok | yok |
6 | Aile eğitiminde dikkat edilecek hususlar | yok | yok |
7 | Dünyada ve Türkiye de uygulanan aile eğitim programları | yok | yok |
8 | ARA SINAV | yok | yok |
9 | Aile Eğitimi Programlarının Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi | yok | yok |
10 | Aile Katılımı tanımı, önemi amaçları | yok | yok |
11 | Okul öncesi eğitimde aile katılımı ve önemi | yok | yok |
12 | Aile katılımının yararları | yok | yok |
13 | Aile katılımının önündeki engeller | yok | yok |
14 | Aile eğitimi ve katılımı stratejileri | yok | yok |
15 | Aile eğitimi ve katılımı ihtiyaç belirleme planlama, uygulama ve değerlendirme | yok | yok |
16 | YARI YIL SONU SINAVI | yok | yok |
1.Anne Baba Eğitimi, Edt: Tülin GülerPegem Akademi Yayınları 2.Aile Eğitimi Ve Okul Öncesinde Aile Katılımı Edt:Yaşare Aktaş Arnas Vize Yayaınları 3.Anne Baba Eğitimi, Aysel Çağdaş, Zarife Şahin Seçer Eğitien Kitap Yayaınları Kuzgun, Y. ve Hamamcı, Z. (2007). Ana-Baba Eğitim Programları. Maya Akademi, Ankara. Tuncer, N., Sak, R. ve Şahin Sak, İ. (2016). Aile eğitimi. Vize Yayıncılık, Ankara. Aksoy, A. B. (2016). Aile Eğitimi ve Katılımı-Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim. Hedef Yayıncılık, Ankara. Aktaş Arnas, Y. (2011). Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. Vize Yayıncılık, Ankara. Çağdaş, A. ve Şahin Seçer, Z. (2006). Anne Baba Eğitimi. Kök Yayıncılık, Ankara. Güler, T. (2010). Anne-Baba Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara. Temel, F. (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |