Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKÖAESEÇ-05 | ÇOCUKTA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklik ve erken çocukluk döneminde sosyal duygusal gelişim alanı hakkında bilgi sahibi olmaları, çocukların sosyal duygusal ve problem çözme becerilerini geliştiren programları tanımaları ve sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışları azaltmaya yönelik eğitim programları hazırlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Nadire KOSER
1 | Sosyal duygusal gelişimin fizyolojik, bilişsel ve sosyal alanlarla yapılarla ilişkisini açıklayabilir |
2 | Bebeklik ve çocukluk döneminde sosyal duygusal gelişim sürecini değerlendirebilir |
3 | Sosyal duygusal gelişimde öğretmenin rolünü kavrayabilir |
4 | Sosyal duygusal gelişimi destekleyen yaklaşımlar sergileyebilir |
5 | Sosyal duygusal becerileri geliştiren önleyici bir programı geliştirebilir veya uygulayabilir |
6 | Öğretmen adayları duygularını kontrol edebilir ve problemleri çözebilir |
Birinci Öğretim
Yok
Alanda yaygın olarak kullanılan sosyal beceri programlarının incelenmesi
Bu derste davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyal duygusal gelişim süreci | ||
2 | Duyguları anlama ve ifade etme de gelişimsel süreç | ||
3 | Sosyal ve duygusal gelişimin biyolojik, bilişsel ve sosyal alanlarla ilişkisi | ||
4 | Duygu düzenleme | ||
5 | Öfke ile Baş Ederken Duygusal Gelişimi Destekleme | ||
6 | Uyumsuz davranışları önleme ve ortadan kaldırmaya yönelik teknikler | ||
7 | Uyumsuz davranışları önleme ve ortadan kaldırmaya yönelik teknikler | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Okulöncesinde sosyal beceri eğitim programları | ||
10 | Sosyal duygusal gelişimde önleyici müdahale programları (BPÇ ve ADSD) | ||
11 | Sosyal duygusal gelişimde önleyici müdahale programları(BPÇ ve ADSD) | ||
12 | Sosyal duygusal gelişimde önleyici müdahale programlarının karşılaştırılması | ||
13 | Sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı hazırlama | ||
14 | Sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı hazırlama | ||
15 | Sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örneklerini tartışma | ||
16 | Final Sınavı |
Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi:Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Bacanlı, H. (1999). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları Kaymak, D., Bilbay, A. & Çetin, F. (2003). Çocuklarda Sosyal Beceriler. İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |