Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKÖAESEÇ-09 | ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Ritim, dans ve Orff eğitimi etkinliklerinden etkili bir şekilde yararlanılarak Okul öncesi eğitimde, çocuğun gelişimi ve öğrenmesini desteklemek.
Öğr.Gör. Gökhan HAMZAÇEBİ
1 | 1-Okul öncesi eğitim programına uygun ritim, dans ve Orff etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir. 2-Öğrenme Yetkinliği. 3-İletişim ve Sosyal Yetkinlik. |
Birinci Öğretim
Yok
Bilişsel - Uygulamalı davranışlar.
Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ritim ve dans kavramlarının, insanın doğası ile bağdaştırılarak tanımlanması. | Yok | Yok |
2 | Ritim kalıplarının incelenmesi ve farklı vuruşlardaki ritimler arasındaki geçişlerin çalışılması. | Yok | Yok |
3 | Çocuklara yönelik dans türlerinin belirlenerek, dansın temel bileşenlerinin çözümlenmesi. (Beden hareketlerinin anlamlarının incelenmesi) | Beden Perküsyon Çalışma. | Yok |
4 | Beden perküsyonun tanımlanması (vücut uzuvları vasıtasıyla ses çıkartma) ve duyulan ritme/melodiye eller, ayaklar, bacaklar, karın, baş, yüz vs uzuvlar ile eşlik edebilme. | Yok | Yok |
5 | Çocuk şarkısı yazımına yönelik ritmik okuma yapılması, heceleme yöntemi ile sözlerin vuruşlar üzerine yerleştirilmesi. Adım atarak ritmik olarak şarkı söyleme egzersizleri yapılması. | Egzersiz | Yok |
6 | Çocukların gelişim sürecine uygun olarak tahmin edebileceği ya da bildiği bir nesne ya da kavramın, doğaçlama yoluyla şiir haline getirilmesi. O anda yazılan şiirin, ritmik adımlamalarla tekrarlanması. | Yok | Yok |
7 | Çocuk etkinliklerine yönelik ritmik ya da müzikli kareografi oluşturmak için gruplar haline gelinerek, yaratıcı doğaçlama çalışmaları yapılması. | Yok | Yok |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Beden perküsyonu doğaçlamaları kullanılarak, verilen bir konu üzerine grup çalışması yapılması ve yazılan şiirdeki sözlerin beden vasıtasıyla, dramatize edilerek anlatılması. | ||
10 | Beden perküsyonu doğaçlamaları kullanılarak, verilen bir konu üzerine grup çalışması yapılması ve yazılan şiirdeki sözlerin beden vasıtasıyla, dramatize edilerek anlatılması. | ||
11 | Müzikli çocuk etkinlikleri oluşturma sürecinde çocuklara yönelik kareografinin nasıl hazırlanması gerektiğinin ve etkinlik planlamasının basamaklarının açıklanması | ||
12 | Kareografi oluşturma sürecinde çocukların, öğretmenle ve birbirleriyle ilişkilerinin önemi. Etkinlik süreçlerinin kontrol altında olması ve stres yönetimi hakkında genel bilgiler verilmesi. | Yok | |
13 | Kareografi oluşturma sürecinde çocukların, öğretmenle ve birbirleriyle ilişkilerinin önemi. Etkinlik süreçlerinin kontrol altında olması ve stres yönetimi hakkında genel bilgiler verilmesi. | ||
14 | Farklı dans tekniklerinin çocuk şarkılarında uygulanabilmesine yönelik örneklendirmeler yapılması. Grup çalışmaları halinde çalışılan örneklerin çocuğun gelişim sürecine uygunluğunun değerlendirilmesi ve çocuğun yaşına indirgenmesi için yaratıcı doğa | ||
15 | Orff Çalgıları etkinlikleri | ||
16 | Final |
Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi (Kitap)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |