Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir. |
2 |
İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar. |
3 |
Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir. |
4 |
Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir. |
5 |
Kazanımlara uygun materyaller geliştirebilir. |
6 |
Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilir. |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Ders içeriği, yöntem-teknik ve ilgili kaynaklar hakkında bilgilendirme. |
yok |
yok |
2 |
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı. |
yok |
yok |
3 |
Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. |
yok |
yok |
4 |
Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması. |
yok |
yok |
5 |
Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler. |
yok |
yok |
6 |
Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler). |
yok |
yok |
7 |
Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler. |
yok |
yok |
8 |
ara sınav |
yok |
yok |
9 |
Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları. |
yok |
yok |
10 |
Öğretim araç-gereçlerinin özellikleri ve tasarlanması. |
yok |
yok |
11 |
İkinci kademeye dönük örnek materyal değerlendirmeleri ve öğrenciler tarafından çeşitli materyal hazırlama çalışmalarının yapılması. |
yok |
yok |
12 |
Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması. |
yok |
yok |
13 |
Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması. |
yok |
yok |
14 |
Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. |
yok |
yok |
15 |
Materyaller ışığında genel değerlendirmeler. |
yok |
yok |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
12 |
1 |
12 |
Tartışma |
10 |
1 |
10 |
Soru-Yanıt |
12 |
1 |
12 |
Gözlem |
10 |
1 |
15 |
Gösterme |
11 |
2 |
22 |
Beyin Fırtınası |
10 |
1 |
10 |
Bireysel Çalışma |
13 |
1 |
13 |
Okuma |
12 |
1 |
12 |
Ev Ödevi |
10 |
1 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
118
|
|
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek