Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEAESEÇ-09 | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Öğretim teknolojilerinin alan eğitimine entegrasyonu konusunda öğretmen adaylarını bilgi sahibi yapmak, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmaktır.
Öğretim Gör. Dr. Fatma Emiroğlu Aydın
1 | Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir. |
2 | İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar. |
3 | Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir. |
4 | Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir. |
5 | Kazanımlara uygun materyaller geliştirebilir. |
6 | Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Öğretim teknolojilerindeki tarihsel gelişim. İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yeri Öğretimde kullanılan araç gereçler. Öğretimde sık kullanılan araçların özellikleri Kazanımlara uygun materyaller geliştirme Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyalleri hazırlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, yöntem-teknik ve ilgili kaynaklar hakkında bilgilendirme. | yok | yok |
2 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı. | yok | yok |
3 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | yok | yok |
4 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması. | yok | yok |
5 | Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler. | yok | yok |
6 | Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler). | yok | yok |
7 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler. | yok | yok |
8 | ara sınav | yok | yok |
9 | Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları. | yok | yok |
10 | Öğretim araç-gereçlerinin özellikleri ve tasarlanması. | yok | yok |
11 | İkinci kademeye dönük örnek materyal değerlendirmeleri ve öğrenciler tarafından çeşitli materyal hazırlama çalışmalarının yapılması. | yok | yok |
12 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması. | yok | yok |
13 | Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması. | yok | yok |
14 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. | yok | yok |
15 | Materyaller ışığında genel değerlendirmeler. | yok | yok |
Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık. Nevzat Yiğit (Editör), Nedim Alev, Haluk Özmen, Taner Altun, Salih Akyıldız (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Trabzon: Celepler Matbaacılık, Yayın ve Dağıtım.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Gözlem | 10 | 1 | 15 |
Gösterme | 11 | 2 | 22 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Ev Ödevi | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |