Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEAESEÇ-09 | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Öğretim teknolojilerinin alan eğitimine entegrasyonu konusunda öğretmen adaylarını bilgi sahibi yapmak, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Derya CEYLAN
1 | Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir. |
2 | İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar. |
3 | Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir. |
4 | Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir. |
5 | Kazanımlara uygun materyaller geliştirebilir. |
6 | Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Öğretim teknolojilerindeki tarihsel gelişim. İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yeri Öğretimde kullanılan araç gereçler. Öğretimde sık kullanılan araçların özellikleri Kazanımlara uygun materyaller geliştirme Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyalleri hazırlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, yöntem-teknik ve ilgili kaynaklar hakkında bilgilendirme. | yok | yok |
2 | Temel kavramlar | yok | yok |
3 | Öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve seçimi | yok | yok |
4 | Sunum materyallerinin hazırlanması | yok | yok |
5 | Öğretimde görsel-işitsel araçlar | yok | yok |
6 | İletişim teknolojileri ve eğitimdeki uygulamaları | yok | yok |
7 | Eğitimde bilgisayar uygulamaları | yok | yok |
8 | ara sınav | yok | yok |
9 | Öğretim materyallerini değerlendirme | yok | yok |
10 | Materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi | yok | yok |
11 | İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması | yok | yok |
12 | İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması | yok | yok |
13 | İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması | yok | yok |
14 | Hazırlanan materyallerin sınıfta sunulması | yok | yok |
15 | Hazırlanan materyallerin sınıfta sunulması | yok | yok |
Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık. Nevzat Yiğit (Editör), Nedim Alev, Haluk Özmen, Taner Altun, Salih Akyıldız (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Trabzon: Celepler Matbaacılık, Yayın ve Dağıtım.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |