GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İMEAESEÇ-04 MATEMATİK DERS KİTABI İNCELEMESİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Matematik ders kitabının taşıması gereken özellikleri incelemek.


Dr. Öğr. Ü. Türkan Berrin Köse


1 Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartları bilme
2 Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğunu tespit edebilme
3 Mevcut ders kitaplarını inceleyebilme ve eleştirebilme

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Ders kitabında olması gereken fiziksel özellikler
3 Ders kitabında olması gereken eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikler
4 Ders kitaplarının içeriklerinin öğretim programına uygunluğunun incelenmesi
5 Ders kitaplarının içeriklerinin öğretim programına uygunluğunun incelenmesi
6 Ders kitaplarının içeriklerinin öğretim programına uygunluğunun incelenmesi
7 Matematik ders kitaplarından birinin içerik açısından incelenmesi
8 ara sınav
9 Matematik ders kitaplarından birinin dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format gibi açılardan incelenmesi.
10 Matematik ders kitaplarından birinin çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı gibi açılardan incelenmesi.
11 Matematik ders kitaplarından birinin teknolojiye yer verme açısından incelenmesi.
12 Matematik ders kitaplarından birinin öğretim yöntem ve tekniklere yer vermesi açısından incelenmesi.
13 Matematik ders kitaplarından birinin ölçme değerlendirme açısından incelenmesi.
14 Matematik ders kitaplarından birinin genel olarak değerlendirilmesi.
15 Matematik ders kitaplarından birinin genel olarak değerlendirilmesi
16 final sınavı

MEB (2022). Taslak Ders Kitabı ve Eğitim Araçları ile Bunlara Ait Elektronik İçeriklerin İncelenmesinde Değerlendirmeye Esas Olacak Kriterler ve Açıklamaları. TTKB, Ankara. MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar). TTKB, Ankara. Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu: Matematik (Komisyon/Nobel Akademik Yayıncılık). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Leyla Küçükahmet/Nobel Yayın Dağıtım). Matematik Ders Kitapları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 114

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek