GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İMEAESEÇ-05 MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak.


Doç. Dr. Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ


1 Kaynaştırmanın tanımını ve temel ilkelerini bilme
2 Kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olma
3 Kaynaştırma öğrencilerine yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilme
4 Kaynaştırma eğitimi konusundaki yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olma
5 Kaynaştırma öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri.
3 Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri.
4 Kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları.
5 Etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları.
6 Matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi.
7 Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler.
8 Ara sınav haftası
9 Yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
10 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
11 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
12 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
13 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
14 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
15 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
16 Yarıyıl sonu sınavı

Hacısalihoğlu Karadeniz, M. , Şen, H. & Akar, Ü. (2015). KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ SÜRECİ: SINIF İÇİ MATEMATİK UYGULAMALARI . Milli Eğitim Dergisi , 45 (207) , 169-188 . Hacısalihoğlu-Karadeniz, M. (2017). Öğretmen adaylarının özel eğitim ve kaynaştırma eğitiminde matematik uygulamalarına ilişkin görüşleri. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 119-158.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Takım/Grup Çalışması 1 30
Bireysel Çalışma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 14 4 56
Takım/Grup Çalışması 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 114

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek