Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İMEAESEÇ-11 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Üstün yetenekli öğrenciler ve onların genel özellikleri hakkında bilgilendirmek. Üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenlerinin özellikleri hakkında bilgi vermek. Üstün yetenekli öğrencilere uygulanacak matematik öğretim etkinlikleri hazırlamak.
Dr. Öğr. Ü. Türkan Berrin Köse
1 | Üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleriyle hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Üstün yetenekli öğrencilerinin öğretmenlerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur. |
3 | Üstün yetenekli öğrencilere yönelik matematik öğretimi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Üstün yetenekli öğrencilere matematik öğretim etkinlikleri hazırlar. |
5 | Matematik öğretiminde üstün yetenekli öğrencilere uygulanacak ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması, üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, matematikte üstün yeteneğin gelişimi, üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, üstün yetenekli öğrenciyi sınıf içinde destekleme, üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş öğretim etkinlikleri ve uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Üstün yeteneğin tanımı ve üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri. | ||
3 | Üstün yetenekli öğrencilerin öğretmenlerinin özellikleri. | ||
4 | Üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri, farklılıkları ve öğrenme durumları. | ||
5 | Matematik dersinde üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler | ||
6 | Üstün yetenekli öğrencilere matematik öğretimine ilişkin örnek etkinlikler-1 | ||
7 | Üstün yetenekli öğrencilere matematik öğretimine ilişkin örnek etkinlikler-1 | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
10 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
11 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
12 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
13 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
14 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
15 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | ||
16 | yarıyıl sonu sınavı |
"Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Matematik, Sebahat Yetim Gazi Kitabevi"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |