GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBEAESEÇ-02 FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Fen bilgisi ders kitaplarının, görsel açıdan, anlaşılır bir dil, programa ve öğrenci seviyesine uygunluğu açısından hazırlanmasının önemini kavrama.


Doç.Dr.Şerif Ali DEĞİRMENÇAY


1 Fen bilgisi ders kitaplarının görsel ve dil anlatım açısından hazırlanmasının önemini kavrar.
2 Fen bilgisi ders kitaplarının programa uygunluğu açısından değerlendirir
3 Fen bilgisi ders kitaplarının kazanım öğretimine yönelik kullanılan kuram-strateji-yöntem ve teknikleri inceler
4 Fen bilgisi ders kitaplarının sınıf ve öğrenci seviyeleri açısından değerlendirir
5 Fen bilgisi ders kitaplarının anlama zorlukları ve kavram yanılgıları açısından değerlendirir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencelerin tanıtılması derse yönelik görüşlerin alınması
2 MEB. Talim terbiye Kurulu Başkanlığı Ders Kitaplarını Değerlendirme: Anayasa ve Kanunlara Uygunluk Yönünden Yapılacak Incelemede Değerlendirmeye Esas Kriterler ve Açıklamaları
3 MEB. Talim terbiye Kurulu Başkanlığı Ders Kitaplarını Değerlendirme:Içeriğin Bilimsel Olarak Yeterliği
4 MEB. Talim terbiye Kurulu Başkanlığı Ders Kitaplarını Değerlendirme: Içeriğin Kazanımlara Uygunluğu
5 MEB. Talim terbiye Kurulu Başkanlığı Ders Kitaplarını Değerlendirme: Dil ve Anlatım Yönünden Yeterliği
6 MEB. Talim terbiye Kurulu Başkanlığı Ders Kitaplarını Değerlendirme: Görsel Tasarımın ve Içerik Tasarımının Öğrenmeyi Destekleyecek Nitelikte Olması ve Öğrencilerin Gelişim Özelliklerine Uygunluğu.
7 MEB. Talim terbiye Kurulu Başkanlığı Ders Kitaplarını Değerlendirme Raporu (Öğretmen Görüşleri) 2021, incelenmesi.
8 Ara sınav
9 Alana yönelik makale okuma ve tartışılması.
10 MEB ders kitaplarının tartışılan özelliklere bağlı olarak incelenmesi: 5.sınıf ders kitabı.
11 MEB ders kitaplarının tartışılan özelliklere bağlı olarak incelenmesi: 6.sınıf ders kitabı.
12 MEB ders kitaplarının tartışılan özelliklere bağlı olarak incelenmesi: 7.sınıf ders kitabı.
13 MEB ders kitaplarının tartışılan özelliklere bağlı olarak incelenmesi: 8.sınıf ders kitabı.
14 Alana yönelik makale okuma ve tartışılması.
15 Dersin genel değerlendirilmesi.
16 Final sınavı

1. MEB fen bilgisi ders kitapları (5-6-7-8.sınıflar). 2. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu-Fen Bilgisi 4-8. Nobel Yayın Dağt.1. basım. 2011 3. Taslak Ders Kıtabı Ve Eğıtım Araçları Ile Taslak Ders Kıtabı Ve Eğıtım Araçları Ile Bunlara Aıt Elektronık çerıklerın Bunlara Aıt Elektronık Içerıklerın Incelenmesınde Incelenmesınde Değerlendırmeye Esas Olacak Değerlendırmeye Esas Olacak Krıterler Ve Açıklamaları-2022 4. MEB. Talim terbiye Kurulu Başkanlığı Ders Kitaplarını Değerlendirme Raporu (Öğretmen Görüşleri) 2021.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 5 2 10
Makale Kritik Etme 13 3 39
Bireysel Çalışma 5 3 15
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek