GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBEAESEÇ-03 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans



Fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenlerini öğrenme, çeşitlerini tanıma ve giderilmesine yönelik çeşitli kuram-strateji-yöntem ve tekniklerini öğrenme.


dr.öğr.üyesi Şerif Ali DEĞİRMENÇAY


1 Kavram yanılgılarının tanımını öğrenir
2 Kavram yanılgılarının nedenlerini kavrar
3 Fen eğitimine yönelik literatürden örnek kavram yanılgılarını tespit eder açıklar.
4 Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılacak kuram-strateji-yöntem ve teknikleri öğrenir
5 Kavramsal öğrenme sürecini değerlendirir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme ve kavram öğrenimi; fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları; kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, analojiler, kavramsal değişim metinleri; fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi; fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri ve çözüm önerileri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Fen öğretiminde anlamlı öğrenme
2 Fen öğretiminde temel kavramlar ve örnek yanılgılar
3 Fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri
4 Fen öğretiminde kavram yanılgılarına çözüm önerileri
5 Kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları
6 Kavram öğretim kuram-stratejiler (yapılandırmacı öğretim kuramı- bağlam temelli öğrenme)
7 Sunuş yoluyla öğretim kuramı-Bruner’in öğretim strateji
8 ARA SINAV
9 TGA yöntemi
10 Yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, balık kılçığı, ilişkili şemalar.
11 Kavram haritaları
12 Kavramsal karikatürler
13 Analojiler
14 Kavramsal değişim metinleri;
15 Fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi
16 YARIYIL SONU SINAVI

1. Edt. Çepni S. Fen ve Teknoloji Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya). Pegem Akademi, Ankara, 2019. 2. Gödek Y., Polat D., Kaya V. Fen bilgisi öğretiminde kavram yanılgıları. Pegem Akademi, Ankara, 2019. 3. Edt. Şimşek L. Fen öğretiminde kavram yanılgıları tespiti ve giderilmesi. Pegem Akademi, Ankara, 2019.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 10 10
Makale Kritik Etme 10 2 20
Bireysel Çalışma 15 3 45
Okuma 12 1 12
Toplam İş Yükü (saat) 117

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek