Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBEAESEÇ-03 | FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenlerini öğrenme, çeşitlerini tanıma ve giderilmesine yönelik çeşitli kuram-strateji-yöntem ve tekniklerini öğrenme.
dr.öğr.üyesi Şerif Ali DEĞİRMENÇAY
1 | Kavram yanılgılarının tanımını öğrenir |
2 | Kavram yanılgılarının nedenlerini kavrar |
3 | Fen eğitimine yönelik literatürden örnek kavram yanılgılarını tespit eder açıklar. |
4 | Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılacak kuram-strateji-yöntem ve teknikleri öğrenir |
5 | Kavramsal öğrenme sürecini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme ve kavram öğrenimi; fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları; kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, analojiler, kavramsal değişim metinleri; fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi; fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri ve çözüm önerileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Fen öğretiminde anlamlı öğrenme | ||
2 | Fen öğretiminde temel kavramlar ve örnek yanılgılar | ||
3 | Fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri | ||
4 | Fen öğretiminde kavram yanılgılarına çözüm önerileri | ||
5 | Kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları | ||
6 | Kavram öğretim kuram-stratejiler (yapılandırmacı öğretim kuramı- bağlam temelli öğrenme) | ||
7 | Sunuş yoluyla öğretim kuramı-Bruner’in öğretim strateji | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | TGA yöntemi | ||
10 | Yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, balık kılçığı, ilişkili şemalar. | ||
11 | Kavram haritaları | ||
12 | Kavramsal karikatürler | ||
13 | Analojiler | ||
14 | Kavramsal değişim metinleri; | ||
15 | Fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi | ||
16 | YARIYIL SONU SINAVI |
1. Edt. Çepni S. Fen ve Teknoloji Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya). Pegem Akademi, Ankara, 2019. 2. Gödek Y., Polat D., Kaya V. Fen bilgisi öğretiminde kavram yanılgıları. Pegem Akademi, Ankara, 2019. 3. Edt. Şimşek L. Fen öğretiminde kavram yanılgıları tespiti ve giderilmesi. Pegem Akademi, Ankara, 2019.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |