GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBEAESEÇ-04 FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarına öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, sürece uygun öğretim materyalinin seçimi ile öğretim sürecinde iki ve üç boyutlu materyal hazırlayabilme ve süreç içinde kullanabilme becerisi kazandırmaktır.


Öğr. Gör. Jülide SARIGÖL


1 Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları bilir.
2 Öğretim materyallerinin tasarım ve geliştirme ilkelerini bilir.
3 Fen öğretimine yönelik materyaller geliştirebilir.
4 Öğretim sürecine uygun materyali seçer ve planlamasını yaparak, süreci yürütür.

Birinci Öğretim


yok


yok


Öğretim Materyallerinin Tasarım Ve Geliştirme İlkeleri, Öğretim Teknolojilerinden Faydalanarak, Öğretim Sürecine Uygun İki Ve Üç Boyutlu Öğretim Materyalinin Seçimi, Tasarım Öğeleri, Ders Materyali Geliştirme, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi İle Teknolojinin Entegre Edildiği Öğretim Sürecini Planlama, Geliştirme Ve Etkin Bir Şekilde Kullanma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğretim Teknolojileri ve Temel Kavramlar yok yok
2 Eğitimde Bilgisayar ve İnternet Kullanımı (Görsel ve İşitsel Araçlar) yok yok
3 Eğitimde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereçler yok yok
4 Eğitimde Materyal Tasarımı yok yok
5 Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi yok yok
6 Öğretim Materyali Tasarım İlkeleri yok yok
7 Fen Öğretiminde Kullanılan Örnek Materyaller yok yok
8 Ara sınav yok yok
9 Fen Öğretiminde Kullanılan İki Boyutlu Materyaller yok yok
10 Fen Öğretiminde Kullanılan İki Boyutlu Materyaller yok yok
11 Fen Öğretiminde Kullanılan Üç Boyutlu Materyaller yok yok
12 Fen Öğretiminde Kullanılan Üç Boyutlu Materyaller yok yok
13 Fen Öğretiminde Kullanılan Üç Boyutlu Materyaller yok yok
14 Ders Materyali Değerlendirme yok yok
15 Ders Materyali Değerlendirme yok yok
16 Final yok yok

1. Sarıtaş, M. (Ed.) (2013). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara. 2. Cabı, E. (Ed.) (2015) . Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara. 3. Selvi, K. (Ed.). (2016). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Anı Yayıncılık 4. Ünsal, Y. & Moğol, S.,(2014). Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı, Pegem Akademi, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Ev Ödevi 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek