Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBEAESEÇ-04 | FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarına öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, sürece uygun öğretim materyalinin seçimi ile öğretim sürecinde iki ve üç boyutlu materyal hazırlayabilme ve süreç içinde kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Jülide SARIGÖL
1 | Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Öğretim materyallerinin tasarım ve geliştirme ilkelerini bilir. |
3 | Fen öğretimine yönelik materyaller geliştirebilir. |
4 | Öğretim sürecine uygun materyali seçer ve planlamasını yaparak, süreci yürütür. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Öğretim Materyallerinin Tasarım Ve Geliştirme İlkeleri, Öğretim Teknolojilerinden Faydalanarak, Öğretim Sürecine Uygun İki Ve Üç Boyutlu Öğretim Materyalinin Seçimi, Tasarım Öğeleri, Ders Materyali Geliştirme, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi İle Teknolojinin Entegre Edildiği Öğretim Sürecini Planlama, Geliştirme Ve Etkin Bir Şekilde Kullanma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Teknolojileri ve Temel Kavramlar | yok | yok |
2 | Eğitimde Bilgisayar ve İnternet Kullanımı (Görsel ve İşitsel Araçlar) | yok | yok |
3 | Eğitimde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereçler | yok | yok |
4 | Eğitimde Materyal Tasarımı | yok | yok |
5 | Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi | yok | yok |
6 | Öğretim Materyali Tasarım İlkeleri | yok | yok |
7 | Fen Öğretiminde Kullanılan Örnek Materyaller | yok | yok |
8 | Ara sınav | yok | yok |
9 | Fen Öğretiminde Kullanılan İki Boyutlu Materyaller | yok | yok |
10 | Fen Öğretiminde Kullanılan İki Boyutlu Materyaller | yok | yok |
11 | Fen Öğretiminde Kullanılan Üç Boyutlu Materyaller | yok | yok |
12 | Fen Öğretiminde Kullanılan Üç Boyutlu Materyaller | yok | yok |
13 | Fen Öğretiminde Kullanılan Üç Boyutlu Materyaller | yok | yok |
14 | Ders Materyali Değerlendirme | yok | yok |
15 | Ders Materyali Değerlendirme | yok | yok |
16 | Final | yok | yok |
1. Sarıtaş, M. (Ed.) (2013). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara. 2. Cabı, E. (Ed.) (2015) . Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara. 3. Selvi, K. (Ed.). (2016). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Anı Yayıncılık 4. Ünsal, Y. & Moğol, S.,(2014). Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı, Pegem Akademi, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |