Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBEAESEÇ-05 | FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bilim, fen ve teknoloji kavramları ve bu kavramların birbirleri ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak; fen ve teknoloji ile ilişkili uygulamaların canlı hayatına olası etkileri üzerine derinlemesine düşünmek; fen ve teknoloji ile ilgili uygulamaları yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerde değerlendirerek küresel vatandaşlık bağlamında yorumlamak.
Doç. Dr. Büşra TUNCAY YÜKSEL
1 | Bilim, fen ve teknoloji kavramlarını tanımlar. |
2 | Fen öğretim programlarında fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilerini açıklar. |
3 | Sosyobilimsel konuların özelliklerini açıklar. |
4 | Farklı sosyobilimsel konular üzerine muhakeme yaparak fen ve teknoloji ile ilgili uygulamaları farklı açılardan ele alır. |
5 | Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilerini sosyobilimsel konu analizleri ile örneklendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim, fen, teknoloji kavramları, Fen öğretim programlarında fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, sosyobilimsel konular, küresel vatandaşlık.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Fen ve teknoloji kaynaklı sorunlar dersinin ve izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Bilim, fen, teknoloji kavramları | ||
3 | Bilim, fen, teknoloji kavramları arasındaki ilişkiler. | ||
4 | Sosyobilimsel konulara giriş | ||
5 | Sosyobilimsel konularda fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri | ||
6 | Sosyobilimsel konuların disiplinler arası doğası | ||
7 | Sosyobilimsel konular ve muhakeme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sosyobilimsel konular ve küresel vatandaşlık | ||
10 | Sosyobilimsel konular ve yer temelli eğitim | ||
11 | Yerel sosyobilimsel konu analiz ödevinin tanıtımı | ||
12 | Yerel sosyobilimsel konu analiz ödevi ile ilgili sınıf içi tartışma | ||
13 | Öğrenci sunumları | ||
14 | Öğrenci sunumları | ||
15 | Öğrenci sunumları ve dersin genel değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Genç, M. (Ed.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular. Nobel yayınevi Genç, M., & Arslan, H. Ö. (2022). Fen eğitiminde disiplinlerarası yaklaşımlar ve uygulamaları. Nobel yayınevi. Namdar, B. (2022). Çağdaş yaklaşımlarla etkinlik destekli sosyobilimsel konuların öğretimi. Nobel yayınevi. Topçu, M. S. (2017). Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi. Pegem Akademi Yenilmez Türkoğlu, A., & Karışan, D. (2021). Sosyobilimsel konular. Eğiten Kitap.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |