GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBEAESEÇ-05 FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bilim, fen ve teknoloji kavramları ve bu kavramların birbirleri ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak; fen ve teknoloji ile ilişkili uygulamaların canlı hayatına olası etkileri üzerine derinlemesine düşünmek; fen ve teknoloji ile ilgili uygulamaları yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerde değerlendirerek küresel vatandaşlık bağlamında yorumlamak.


Doç. Dr. Büşra TUNCAY YÜKSEL


1 Bilim, fen ve teknoloji kavramlarını tanımlar.
2 Fen öğretim programlarında fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilerini açıklar.
3 Sosyobilimsel konuların özelliklerini açıklar.
4 Farklı sosyobilimsel konular üzerine muhakeme yaparak fen ve teknoloji ile ilgili uygulamaları farklı açılardan ele alır.
5 Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkilerini sosyobilimsel konu analizleri ile örneklendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilim, fen, teknoloji kavramları, Fen öğretim programlarında fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, sosyobilimsel konular, küresel vatandaşlık.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Fen ve teknoloji kaynaklı sorunlar dersinin ve izlencesinin tanıtımı
2 Bilim, fen, teknoloji kavramları
3 Bilim, fen, teknoloji kavramları arasındaki ilişkiler.
4 Sosyobilimsel konulara giriş
5 Sosyobilimsel konularda fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri
6 Sosyobilimsel konuların disiplinler arası doğası
7 Sosyobilimsel konular ve muhakeme
8 Ara sınav
9 Sosyobilimsel konular ve küresel vatandaşlık
10 Sosyobilimsel konular ve yer temelli eğitim
11 Yerel sosyobilimsel konu analiz ödevinin tanıtımı
12 Yerel sosyobilimsel konu analiz ödevi ile ilgili sınıf içi tartışma
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları ve dersin genel değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Genç, M. (Ed.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular. Nobel yayınevi Genç, M., & Arslan, H. Ö. (2022). Fen eğitiminde disiplinlerarası yaklaşımlar ve uygulamaları. Nobel yayınevi. Namdar, B. (2022). Çağdaş yaklaşımlarla etkinlik destekli sosyobilimsel konuların öğretimi. Nobel yayınevi. Topçu, M. S. (2017). Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi. Pegem Akademi Yenilmez Türkoğlu, A., & Karışan, D. (2021). Sosyobilimsel konular. Eğiten Kitap.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 114

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek