Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-15 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı farklı ülkelerin eğitim sistemlerini yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırabilmektir.
1 | Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrayabilme |
2 | Türk Milli Eğitim sisteminin yapısını ve özeliklerini kavrayabilme |
3 | Bazı yabancı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapısını ve özeliklerini kavrayabilme |
4 | Türk Milli Eğitim sisteminin ve farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapısı ve özelikleri bakımından benzerlik ve farklılıkları kavrayabilme |
5 | Türk Milli Eğitim sisteminin çağdaş koşullara cevap verecek yapı kazanmada geliştirilmesi, değiştirilmesi gereken özeliklerinin farkına varabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Eğitime küreselleşmenin etkisi, amaç, metot, sınırlılık, engel, bağlam, istatistiki göstergeler, uluslar arası değerlendirme sınavları (PISA, PIRLS, TIMMS), uluslar arası birlikler ve uluslar arası okullaşma çabaları, çeşitli ülkelerde akreditasyon kuruluşları, çeşitli alt başlıklar açısından farklı ülkelerin eğitim yönetimi; politikaları, bağlamları ve göstergelerinin öğretimi planlanmıştır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Temel Kavramlar, Tarihsel Bakış | ||
3 | Globalleşen dünyada eğitimde karşılaştırma yapmanın önemi | ||
4 | Türk Eğitim Sistemi | ||
5 | Türk Eğitim Sistemi | ||
6 | A.B.D. Eğitim Sistemi | ||
7 | İngiltere Eğitim Sistemi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Rusya Eğitim Sistemi | ||
10 | Almanya Eğitim Sistemi | ||
11 | Finlandiya Eğitim Sistemi | ||
12 | Danimarka Eğitim Sistemi | ||
13 | İtalya Eğitim Sistemi | ||
14 | İsviçre ve Japonya Eğitim Sistemi | ||
15 | Türk Eğitim Sisteminde geliştirilmesi, değiştirilmesi gereken özeliklerin tartışılması | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |