Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEC-18 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı okul dışı öğrenme ortamlarını tanımak ve öğrenmeyi destekleyecek nitelikte bu ortamları düzenleyebilme becerisi kazandırmak, okul dışı öğretim ortamlarına uygun yöntem ve teknikleri tanımak, kazanım doğrultusunda okul dışı öğrenme etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
1 | Okul dışı öğrenme ortamlarını tanıyabilme |
2 | Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretme öğrenme sürecini açıklayabilme |
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarının önemine dair farkındalık sahibi olabilme |
4 | Okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda beden eğitimi öğretimi. | ||
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
4 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
5 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
6 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller. | ||
7 | Okul dışı öğrenme ortamı (Spor salonlar, Stadyum, rekreasyon alanları, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Okul dışı öğrenme ortamı olarak spor merkezleri | ||
10 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi | ||
11 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi | ||
12 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi | ||
13 | Okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulamaları | ||
14 | Okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulamaları | ||
15 | Okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulamaları | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |