Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEC-10 | KÜLTÜR VE DİL | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı dil kavramını kültür açısından değerlendirmek, iki kavramın birbiriyle olan ilişkilerini detaylı bir şekilde anlatmaktır ve dil ile kültür arasındaki çift yönlü ilişkinin toplumsal temelleri hakkında bilgi vermektir.
1 | Kültür kavramını, kültürün kaynaklarını ve ögelerini tanımlayabilme |
2 | Dil ve kültür arasındaki bağın önemini analiz edebilme |
3 | Türk kültürünü aktaracak metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme |
4 | Millî dil ve milli kültürün önemini yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar; kültürün kaynakları ve ögeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür; bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür; kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi; dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki; dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi; dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı; ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri; kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları; millî kültürler; küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar | ||
3 | Sözlü ve yazılı kültür | ||
4 | Maddi ve manevi kültür | ||
5 | Birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür | ||
6 | Kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum | ||
7 | Kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dilin insan bilincine etkisi | ||
10 | Kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki | ||
11 | Dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi | ||
12 | Dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı, kültürel değerlerin aktarımı | ||
13 | Kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları | ||
14 | Ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri; millî kültür. | ||
15 | Küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük. | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |