Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GTBL-423 | DİJİTAL OYUN TASARIMI | Ders | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Dijital oyun arayüz tasarımı alanında kuramsal araştırmalar yapmak. Oyun tasarım sürecini, dijital oyunların tarihini, oyun türlerini ve oyun mekaniklerini öğrenmek. Dijital oyun arayüz tasarımı alanında üst düzey yaratıcılıkta ve işlevsellikte çalışmalar ortaya çıkarmak. Kullanılacak yazılımlarla uyumlu, nitelikli oyun arayüz tasarımları geliştirmek.
Dr. Öğr. Üyesi Mesut TANRIKULU
1 | Oyun Teorisi, Prepordüksiyon Teknikleri Konularında Temel Vasıfları Edinmek |
2 | Oyun tasarımı yapım aşamalarını ve bölümlerini öğrenmek |
3 | Öğrencinin temel oyun tasarımı becerilerini bir takım içinde kullanmasını sağlamak |
4 | Öğrenci kendi 2d oyunlarını üretebilmesini sağlamak |
5 | Temel düzeyde oyun arayüz tasarımı sürecini öğrenmek |
Birinci Öğretim
-
-
Profesyonel bir oyun tasarımı sürecinin temel aşamaları olan oyun akış çizelgesi çalışmaları, karakter, mekân, seviye, menü ve diğer nesne tasarımlarının öğrenilmesini sağlamak. Oyunun kurumsal kimliğinin oluşturulması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Genel ders bilgilendirmesi. Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. Projeler hakkında bilgilendirme. Platform oyunlar hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Proje-1 (Ekip İşi) Grup çalışması için grup üyelerinin belirlenmesi. Görev dağılımının yapılması. Araştırma, bilgi toplama, eskiz hazırlama. | ||
3 | Proje-1 ilk çalışmalara kritik verilmesi. Toplu değerlendirme. | ||
4 | Proje-1 ilk çalışmalara kritik verilmesi. Toplu değerlendirme. | ||
5 | Dragon Bones, after effects, mohoanimation, character animator programları tanıtımı. | ||
6 | Proje 1’in hareketlendirilmesi | ||
7 | ARA SINAV (VİZE) (Proje-1 teslimi ve sunumu) | ||
8 | Oyun tasarımı motorları hakkında sunum. Unity programı tanıtımı. | ||
9 | Proje-2 Unity programı ile basit bir oyun tasarlanması. Araştırma, bilgi toplama, eskiz hazırlama. | ||
10 | Proje-2 ilk çalışmalara kritik verilmesi. Toplu değerlendirme. | ||
11 | Proje-2 ilk çalışmalara kritik verilmesi. Toplu değerlendirme. | ||
12 | Proje-2 ilk çalışmalara kritik verilmesi. Toplu değerlendirme. | ||
13 | Tasarlanan oyunların bireysel sunumu | ||
14 | FİNAL SINAVI (Proje-3 ve Proje-4’ün teslimi) |
Bates, B. (2004). Game Design, Second Edition. Boston: Premier Press. Binark,M., Bayraktutan Sütcü, G. (2008). Kültür Endüstrisi Ürünü Olarak Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. Crawford, C. (2003). Chris Crawford on Game Design. USA: New Riders Publishing. Huizinga, J. (2006). Homo Ludens (M. A. Kılıçbay, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık. Kent, S. L. (2000). The Ultimate History of Video Games. New York: Prima Publishing. Pardew, L. (2005). Beginning Illustration and Storyboarding for Games. Boston: Thomson Course Technology. Zhao, V. (2011). Transformations Concept Designs fort he Monkey King. China: CYPI Press. Fell, A. (2009). Fantasy Art Now. Volume 2. UK: ILEX Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |