Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GTBL-425 | 3D TASARIM VE SERGİLEME YÖNTEMLERİ | Ders | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders ile, öğrencilerin sergileme sunuş tekniklerinin önemini kavrayabilmesi, sergileme uygulamalarını değerlendirebilecek yeteneğini geliştirilebilmesi amaçlanır. Üç boyutlu ya da dijital ortamlarda sunum teknik ve yöntemleri geliştirebilmesi üzerine çalışmalar yapabilmesi hedeflenir. Ayrıca sergileme çözümleri konusunda multidisipliner paylaşımlarla farklı vizyonlar oluşturulması amaçlanır.
1 | 2D- 3D Sergileme yöntem ve tekniklerini bilir. |
2 | Görsel sunum tekniklerini yöntemlerine uygun olarak gerçekleştirir. |
3 | Ulusal ve Uluslararası arenada yapılan sergilere bilinçli bir şekilde katılır ve organize eder. |
4 | Üç boyutlu ve dijital ortam kullanılarak gerçekleştirilen sergileme yöntemlerini uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Yok
İki ve Üç boyutlu ya da dijital ortamlarda sunum teknik ve yöntemleri temel düzeyde açıklanır. Sanat / tasarım sergilerinin ve benzer etkinlik dizilerinin izleyiciye farklı ölçeklerde sunulmasında teorik, teknik ve teknolojik olarak uygulamalı süreçler izlenir. Bir kavram kapsamında konsept geliştirme mekansal özellikler, aydınlatma koşulları, malzeme özellikleri vb. özelliklerin yeni yaratıcı ve işlevsel olarak organizasyonel düzeyde düşünülerek sonuçlandırılması sağlanır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sergi ve sunum teknikleri / yöntemlerinin açıklanması. | ||
2 | Üç boyutlu ya da dijital ortamlarda sunum teknik ve yöntemleri / örnek uygulamalar. | ||
3 | Ulusal ve Uluslararası arenada yapılan sergiler ile ilgili araştırmalar, sunumlar. | ||
4 | Üçboyutlu müze ve sergilerle ilgili sunumlar. Artırılmış Gerçeklik /Sanal Gerçeklik Kavramlarının anlatımı. Bir uygulama araştırmasının başlatılması. | ||
5 | Temel düzeyde 3D Artırılmış Gerçeklik projesi uygulama çalışmaları. | ||
6 | 3D Artırılmış Gerçeklik projelerinin sunumu. | ||
7 | VİZE | ||
8 | Bir kavram kapsamında sergi ve sunum konsepti geliştirme. | ||
9 | Kavram ve konsept araştırmaları ve 2D tasarımlar oluşturma. | ||
10 | Oluşturulan 2D tasarımları 3D tasarımlara dönüştürme. 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu programa atılması, ışık-gölge anlatımı, malzeme-hareket anlatımı. | ||
11 | 3D çalışmalar için uygun sergileme yöntemi belirleme ve tasarlama. | ||
12 | Tasarlanan 3D tasarımların sergileme yönteminin belirlenen mekana göre maket halinde sunumu (Uygulanabilirlik). | ||
13 | Projenin gereklerine uygun bir sergileme yöntemi uygulama çalışması / etkinlik planlama. | ||
14 | FİNAL |
Exhibition Design Philiph HUGHES Laurence King Publishers United Kingdom 2010. Fuar Stand Tasarımı Gülçin İPEK Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları İstanbul 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |