GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GTBL-428 YENİ MEDYA-II Ders 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Dijital medya kapsamında var olan ve gelişen kavramları, trendleri, tüketici davranışlarını ve bu teknolojilerin grafik tasarımla ilişkisini ve tasarıma etkilerini tartışmak amaçlanmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Deniz Kurtyılmaz Ögr. Gör. Eskin Su Kuzu


1 Yeni medya terimleri ve stratejilerinin anlayabilme
2 Yeni medyayı mümkün kılan düşünsel ve teknolojik arka planı kavrayabilme
3 Yeni medyanın gündelik hayat ve toplumsal değişimlerdeki rolünü irdeleyebilme
4 Yeni medya ortamları ve kullanıcı ilişkisini kavrama ve eleştirel bakabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yeni medyanın temel dinamikleri, yeni medya sosyolojisi, bilgi toplumu, internetin gelişimi, sosyal paylaşım ağları ve sosyal medya, web ve mobil uygulamaları, yazılımlar, dijital içerik üretimi, dijital mecralar (Web sitesi, tablet dergi, haber uygulamaları), internet reklamcılığı, google, arama Motorları, mikrobloglar dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Medya nedir? Medya tarihine genel bakış
3 Yeni medya nedir? Yeni medyanın geleneksel medyadan farkları nelerdir?
4 Soyutlamanın özel bir biçimi: Dijitalleşme
5 İnternet’in ortaya çıkışı ve gelişimi
6 Internet: anonimlik ve temsil
7 Teknoloji, mobil cihazlar, sanal gerçeklik
8 Ara değerlendirme ve ara sınav
9 Dijital yerli vs. dijital göçmen
10 Yeni medya ve vatandaş haberciliği: Enformasyon mu, sansasyon mu?
11 Güzel sanatlar ve yeni medya ilişkisi: Olanaklar ve riskler
12 Etkileşim kültürü
13 Yeni medyaya eleştiriler I: Pasajlar ve tartışma
14 Yeni medyaya eleştiriler II: Pasajlar ve tartışma
15 Genel değerlendirme
16 Final sınavı

David Park, Nicholas W. Jankowski and Steve Jones, The Long History of New Media, Peter Lang, 2011. Serdar Öztürk, Osmanlı’da İletişim’in Diyalektiği, İstanbul: Phoenix Yayınevi, 2010. Christine Ogan, Communication and Identity in the Diaspora: Turkish migrants in Amsterdam and their use of media, London: Lexington Books, 2001. Haluk Şahin and Asu Aksoy, “Global Media and Cultural Identity in Turkey”, Journal of Communication, 43(2): 31-41, 1993. Burçe Çelik, Technology and National Identity: Mobile Communications and the evolution of post-Ottoman Nation, London: I.B&Tauris, 2011.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 35
Tartışma 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 187

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek