Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEÇ-19 | MÜZİĞİN FİZİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Disiplinlerarası öğretim için müziğin fizikle iç içe geçmiş yapısını öğrencilere göstermek. Böylece bir bağlam olarak müziği alıp fizik öğretebilmek ve bir bağlam olarak fiziği alıp müzik öğretebilmek ya da ikisini aynı anda öğretebilmek konusunda öğrencilere yol gösterici olmak.
Dr. Öğr. Üyesi Müge Aygün
1 | Sesin oluşumunu ve özellikleri hakkında fikir sahibi olma |
2 | Müziğin fizik bilimiyle olan ilişkileri hakkında fikir sahibi olma |
3 | Fizik bilimini müzik öğretiminde bir bağlam olarak kullanabilme hakkında fikir sahibi olma |
4 | Müziği fizik öğretiminde bir bağlam olarak kullanabilme hakkında fikir sahibi olma |
Birinci Öğretim
-
-
Sesin oluşumu, yayılması, duyulması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, Bilim ve sanat: Müzik, zaman ve periyod | ||
2 | Müzikal Sesin Kaynağı: Sesin oluşumu, Titreşimler, Rezonans | ||
3 | Müzikal Sesin Kaynağı: Sesin oluşumu, Titreşimler, Rezonans | ||
4 | Sesin yayılması: Dalgalar, Dalga hızı, Dalga özellikleri | ||
5 | Sesin yayılması: Dalgalar, Dalga hızı, Dalga özellikleri | ||
6 | Müzik Aletleri: Enstrümanların özellikleri, Duran dalgalar, Titreşimli ip, Titreşimli hava kolonu, Membranlarda titreşimler | ||
7 | Üstüste binme: Müzikte karmaşık dalga formları, Eşzamanlı titreşimler, Ses spektrumu, Ses dalgaları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Ses Algısı: İnsan kulağı, Perde ve Frekans, Ses algısı, İşitme kaybı | ||
10 | Enstrümanlar: Yaylı, Nefesli ve Pirinç | ||
11 | Piyano, İnsan Sesi | ||
12 | Müzikal Akort: Müzikal Tartımlarının Gelişimi, Perde Algısı, Tonlama, Genel Müzikal Akortlar | ||
13 | Müzik Akustiği: İyi Akustik, Yansıma, Dağılma ve Emilme, Akustik ortam | ||
14 | Kayıt ve Oynatma: Dönüştürücü, Fonograf, Kaset Çalar, Radyo, Amplifikatörler | ||
15 | Dijital müzik | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Barry Parker, Güçlü Titreşimler: Müziğin Fiziği Jon Richards, Bilim Atölyesi, Elektrik, Mıknatıslar, Işık ve Ses: Pratik ve Kolay Deneyler 2 Warren F. Rogers, Physics of Music Robert W. Wood, Çocuklar İçin Akustik Deneyleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |