Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GSM-101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, manevi ve kültürel değerlerini benimsemiş, evrensel ve çağdaş gelişmelere açık nesiller yetiştirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Bekir SARIYILDIZ
1 | Öğrencinin geçmişi ve bugünü anlayabilmesi ve tarih bilincine sahip olabilmesi. |
2 | Ulusal egemenliğin hâkim kılınması düşüncesi çerçevesinde ulusal Kurtuluş Savaşı’nın örgütlenme aşamaları ve TBMM’nin açılmasının önemini kavrayabilme. |
3 | Günümüz dünya siyaseti içinde bazı tartışmalara konu olan ve Türkiye’nin geçmişinde yer alan tarihsel gelişmeler hakkında doğru bilgiler edinebilme. |
4 | Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk, Atatürk’ün düşünce ve görüşleri ile Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu hakkında doğru bilgiler edinebilme. |
5 | Lozan Barış Antlaşmasıyla tam bağımsız, çağdaş, diğer devletlerle eşit onurlu bir Türk Devleti’nin kurulduğunu ve yeni devletin tüm dünya ülkeleri tarafından tanındığını kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk İnkılabının Tarihi Temelleri Osmanlı Devleti’ni Kurtarma Çabaları ve Fikir Hareketleri 93 Harbi’nden 1. Dünya Savaşı’na Kadar Yaşanan Gelişmeler 1. Dünya Savaşı ve Cepheleri 1. Dünya Savaşı’nın Gizli Antlaşmaları, Ermeni Tehciri, Mondros Mütarekesi Avrupalı Devletlerin Siyasi Hesapları ve İşgallerin Başlaması Osmanlı Devleti’ndeki Azınlıkların Faaliyetleri Milli Mücadelenin Başlaması, Mustafa Kemal’in Samsun’a Çıkması, Genelgeler ve Kongreler Temsil Heyeti-İstanbul Hükümeti İlişkileri, Misak-ı Milli ve TBMM’nin açılması Milli Mücadelenin Yönetimi Ele Alması İsyanlar ve Tedbirler Askeri Mücadeleler; Doğu, Güney ve Batı Cephesi, İnönü, Eskişehir-Kütahya Muharebeleri, Kurtuluş Savaşı Sürecinde Siyasi Mücadeleler ve Gelişmeler Mudanya Müterakesi Mudanya’dan Lozan Antlaşması’na Giden Süreç
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Derste Geçen Kavramları tanıtma | Önerilen kaynaktan ilgili bölüm | |
2 | Türk Devrimine Yol Açan Gelişmeler: Dünyada Demokrasinin Gelişimi | Teorik | |
3 | Osmanlı Modernleşmesi (Tanzimat Dönemi) | Teorik | |
4 | Osmanlı Modernleşmesi (II. Meşrutiyet Dönemi) | Teorik | |
5 | I. Dünya Savaşı Öncesindeki Gelişmeler | Teorik | |
6 | I. Dünya Savaşı ve Sonrasında Osmanlı Devleti | Teorik | |
7 | Ulusal Direnişin Örgütlenmesi | Teorik | |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | |
9 | Kongreler ve Misak-ı Milli | Teorik | |
10 | TBMM’nin Kurulması | Teorik | |
11 | İç İsyanlar, Sevr Antlaşması, Ulusal Kurtuluş Savaşının Maddi Kaynakları | Teorik | |
12 | Ulusal Kurtuluş Savaşı ve Cepheler | Teorik | |
13 | TBMM’nin Dış İlişkileri | Teorik | |
14 | Cumhuriyet’in İlanı | Teorik | |
15 | Türk Devriminin Nitelikleri | Teorik |
Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Kazım Karabekir, İstilal Harbimiz Semih Yalçın vd., Türk İnkilap Tarihi ve Atatürk İlkeleri Afet İnan, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimleri Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |