GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDE-401 MODERN İNGİLİZ ROMANI Ders 4 7 5,00

Lisans



Ders 20. yüzyılın başından başlayarak (önceki roman türleri ile ilintili bir biçimde) modern İngiliz Romanının günümze kadar nasıl geliştiğini süreç olarak incelşeyecektir. Farklı uygulama ve yaklaşımlar da bu süreç içindeki önemine göre incelenecektir. Ders modern İngiliz romanının önemli temsilcilerine ve onların seçilmiş eserlerine odaklanacaktır. Yazarların eserlerinde dünyayı nasıl algıladıkları, bakış açıları, insanı ele alma biçimleri, olay örgüsünü nasıl kurguladıkları zamansal dizimi nasıl düzenledikleri ve mekan kullanımını nasıl gerçekleştirdikleri gibi konuların yanında içerik olarak öne çıkardıkları izleklerin neler olduğunu da felsefe, sosyoloji, dilbilim ve psikoloji bilimleri açısından da incelemeyi öncelemektedir. Seçilen romanların çözümlemesinde her bir romanın kendi bütünlüğü ve bağlamı içinde algılanması ve yoprumlanması yapılacak, öğrencilerin eseri hem tarihsel süreç hem de yazarın diğer eserleri bağlamında anlamaları sağlanacak ve nihai olarak da genel İngiliz romanı içindeki yerinin ne olduğunu anlamaları için tartışmalar yapılacaktır.


Prof. Dr. Vedi Aşkaroğlu


1 ÖÇ-1. Yirminci yüzyıl İngiliz edebiyatının temel unsurlarını tanımlayabilecek, farklı anlatı biçimleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirebilecek ve çağdaş İngiliz edebiyatındaki son gelişmeleri tartışabileceklerdir. ÖÇ-2. Post-endüstriyel veya teknolojik açıdan gelişmiş bir toplum olarak Büyük Britanya bağlamında gündelik yaşamı anlamak için edebi, genel, entelektüel ve popülist yaklaşımların önemi hakkında düşünecek, yazacak ve tartışacaklar. ÖÇ-3. Anlatıların gündelik yaşamın temsillerini tahayyül etme ve bunlara yanıt vermede oynadığı rol konusunda eleştirel bir duruş geliştirebileceklerdir. ÖÇ-4. 20. yüzyılda Britanya'da yazılan bazı temsili kurguların karakterlerini ve kurgulama tarzlarını analiz edebilecekler. ÖÇ-5. Dönemin seçilmiş İngiliz yazarlarının kullandığı farklı anlatım tekniklerini inceleyip tanımlayabilecekler. ÖÇ-6. Seçilen roman yazarları tarafından geliştirilen bazı sosyal ve psikolojik temaları ve edebi imgeleri karşılaştıracak ve farkları ile benzerliklerini ortaya koyabileceklerdir. ÖÇ-7. İngiliz edebiyatı ile İngiliz toplumu arasındaki bağlantıları sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve sanatsal gelişmeler açısından orta sınıf, burjuvazi veya alt sınıf değerlerine göre analiz edebileceklerdir. ÖÇ-8. Her eleştirmenin entelektüel titizliği, önyargısı ve tarzı hakkında yorum yaparak edebiyat eleştirisi örneklerini (bazen çelişkili olanları) değerlendirebileceklerdir.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu yoktur.


Yok


Edebiyat dünyayı anlamlandırmanın bir yoludur. Bu derste bazı modern İngiliz yazarların hızla gelişen olayları işlemeye, kurgulamaya veya anlamlandırmaya çalıştıkları yöntemlerin nasıl değiştiği, insanın psikolojik yapısı, toplumun devingen konumları, felsefi düşüncelerin karmaşık ve değişken yapısı bağlamında incelenecektir. Romanlarda farklı bir dünya kurgulanmasına ve öğrencilerin hem deneyim, bilgi hem de yaklaşım olarak farklı kültürel köklere sahip olmasına rağmen, öğrenciler şunları öğrenecektir: Her eser toplumsal ve sanatsal bağlamı içinde değerlendirilir. Öğrenciler insani konumların nasıl olduğunu inceler. Niteliksel olarak cinsiyetimiz, sınıfımız, dini inançlarımız, sosyal değerlerimiz, eğitimimiz, mesleğimiz, içinde yaşadığımız coğrafyamız veya etnik kökenimiz, kısmen ne tür bir duyguya sahip olacağımızı belirler. Bu türden olguların modern İngiliz romanında nasıl ele alındığı incelenecek ve öğrencilerin düşüncelerini ve bulgularını birbiriyle paylaşması sağlanacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 WEEK 1: GENERAL INTRODUCTION AND ASSIGNMENT OF DUTIES
2 Week 2: THE NIGGER OF THE NARCISSUS BY JOSEPH CONRAD
3 Week 3: THE NIGGER OF THE NARCISSUS BY JOSEPH CONRAD
4 Week 4: THE NIGGER OF THE NARCISSUS BY JOSEPH CONRAD
5 Week 5: LORD OF THE FLIES BY WILLIAM GOLDING
6 Week 6: LORD OF THE FLIES BY WILLIAM GOLDING
7 Week 7: LORD OF THE FLIES BY WILLIAM GOLDING
8 Week 8: TO THE LIGHTHOUSE BY VIRGINIA WOOLF
9 Week 9: TO THE LIGHTHOUSE BY VIRGINIA WOOLF
10 Week 10: TO THE LIGHTHOUSE BY VIRGINIA WOOLF
11 Week 11: ANIMAL FARM BY GEORGE ORWELL
12 Week 12: ANIMAL FARM BY GEORGE ORWELL
13 Week 13: ANIMAL FARM BY GEORGE ORWELL
14 Week 14: DISCUSSION AND OVERALL EVALUATION

1. Conrad, Joseph. The Nigger of the Narcissus 2. Golding, William. Lord of the Flies. 3. Woolf, Virginia. To the Lighthouse. 4. Orwell, George. Animal Farm.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Beyin Fırtınası 5 5 25
Bireysel Çalışma 5 6 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Okuma 8 1 8
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek