Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBEGTAESY | SINIF YÖNETİMİ | Ders | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Bu ders, öğretmen adaylarının sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavrayabilmelerine katkı sağlamaktadır. Bu ders; öğretmen adaylarına öğrenci ihtiyaçlarını karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazandırmayı amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Tevfik UZUN
1 | Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlayabilme. |
2 | Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavrayabilme |
3 | Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilmek ve uygulayabilme |
4 | Sınıfta zaman yönetimini ve etkili iletişimi açıklayabilme |
5 | Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilme |
6 | Sınıf yönetimini etkileyen etkenleri açıklayabilme. |
7 | Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını ve çözüm yollarını kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, Sınıf Yönetimini etkileyen etkenler, Sınıf ortamının fiziksel özellikleri, Öğretimin yönetimi, Zaman yönetimi, Sınıfta Öğretmen-Öğrenci iletişimi, Sınıfın ilişki düzenini oluşturma, Sınıfta güdüleme, Disiplin oluşturma ve geliştirme, Sorun davranışın yönetimi, Özel grupların yönetimi konuları bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, tanışma ve sınıf kurallarını belirleme. | ||
2 | Sınıf Yönetiminin Temelleri | ||
3 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler | ||
4 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler | ||
5 | Sınıf Ortamının Fiziksel Özellikleri | ||
6 | Öğretimin Yönetimi | ||
7 | Zaman Yönetimi | ||
8 | Ara sınavı | ||
9 | Sınıfta Öğretmen-Öğrenci İletişimi | ||
10 | Sınıfta İlişki Düzenini Oluşturma | ||
11 | Motivasyon ve Motivasyon Teorileri | ||
12 | Sınıfta Motivasyonu Sağlama | ||
13 | Disiplin Oluşturma ve Kural Geliştirme | ||
14 | Sorun Davranışların Yönetimi | ||
15 | Özel Grupların Yönetimi | ||
16 | Yarıyıl sonu Sınavı |
1-Kıran, H. Ve Çelik, K. (2020). Etkili Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık 2-Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |