Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESAE307 | GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ 1 | Ders | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Bu ders, Görsel Sanatlar dersi öğretmen adaylarına lisans öğretimi içerisinde bulanan alan ve mesleki formasyon derslerini birleştirerek ders öğretim yöntemlerini benimsemelerini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda sanat eğitimi ile ilgili eleştiri, estetik, sanat tarihi ve uygulama gibi dört konu alanını, uygun öğretim ve eğitim ortamında kazandırılmasını sağlamaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Selahattin YILMAZ
1 | Sanat Eğitimi alanında uygulanan çağdaş öğretim yöntemlerini açıklayabilme; |
2 | Sanat eğitimi alanında çağdaş teknolojiyi kullanabilme; |
3 | Tarihsel süreç içinde Sanat Eğitimi modellerini kavrayabilme |
4 | Sanat Tarihi, estetik, eleştiri ve uygulama disiplinlerini açıklayabilme; |
5 | Sanat eğitiminde kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri uygulayabilme |
6 | Görsel sanatlar dersi öğretim programını analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Ders Süresi ve Derse Giriş/Çıkış- Bu ders her hafta yüz yüze yapılacaktır. Dersin süresi “50 dakika ders+10 dakika ara +50 dakika ders” olarak tanımlanmıştır. -Devam- Öğrenciler, hastalık ya da kişisel nedenlerden dolayı 4 hafta ders devamsızlığı yapabilirler. Ancak ders konuları binişik olduğundan kaçırılan ders bir sonraki konunun anlaşılmasınıda olumsuz etki yaratmaktadır. İlk haftadan itibaren yoklama alınacaktır. Vize haftası bu 4 haftaya dâhil değildir. Dersi daha önce almış ve devamsızlıktan dolayı dersten geçememiş öğrencilerin derse devam zorunluluğu bulunmaktadır ancak verien ödevlerin yapılmasından soruludur. -Hastalık ya da Acil Durum Bildirimi- Hastalık ya da acil durumunu açıklamak için özel numaramı arayabilirsin. Bana o an ulaşamıyorsan, mesaj bırakabilir ya da e-mail gönderebilirsiniz. -Geciken Görevler- Ders programında sizlere verilen tarihlerde ilgili konular işlenecektir. İlgili konulara zamanında çalışmak ve gerekli hazırlıkları yapmak sizlerin sorumluluğundadır. Ders Süresi ve Derse Giriş/Çıkış- Bu ders her hafta yüz yüze yapılacaktır. Dersin süresi “50 dakika ders+10 dakika ara +50 dakika ders” olarak tanımlanmıştır. -Devam- Öğrenciler, hastalık ya da kişisel nedenlerden dolayı 4 hafta ders devamsızlığı yapabilirler. Ancak ders konuları binişik olduğundan kaçırılan ders bir sonraki konunun anlaşılmasınıda olumsuz etki yaratmaktadır. İlk haftadan itibaren yoklama alınacaktır. Vize haftası bu 4 haftaya dâhil değildir. Dersi daha önce almış ve devamsızlıktan dolayı dersten geçememiş öğrencilerin derse devam zorunluluğu bulunmaktadır ancak verien ödevlerin yapılmasından soruludur. -Hastalık ya da Acil Durum Bildirimi- Hastalık ya da acil durumunu açıklamak için özel numaramı arayabilirsin. Bana o an ulaşamıyorsan, mesaj bırakabilir ya da e-mail gönderebilirsiniz. -Geciken Görevler- Ders programında sizlere verilen tarihlerde ilgili konular işlenecektir. İlgili konulara zamanında çalışmak ve gerekli hazırlıkları yapmak sizlerin sorumluluğundadır. -Özel Gereksinimli Öğrenciler- Öğrencisi olduğunuz fakültenin “Birim Temsilcisi” aracılığıyla Engelsiz Üniversite Birimi ile iletişime geçmeniz halinde ders için ihtiyaç duyduğunuz uyarlamalar Üniversitemizin imkanları dahilinde gerçekleştirilecektir. Birim Temsilcinizin iletişim bilgilerine Engelsiz Üniversite Birim sayfasından erişebilirsiniz http://eub.giresun.edu.tr/ .-Öğrenci Ders Temsilcileri- Bir gönüllü öğrenci dönem boyunca ders temsilcisi olarak görev yapacaktır. Dersin ilk haftası bu öğrenci görevlendirecek öğretim üyesi dersle ilgili materyalleri ders temsilcisine yönlendirecek; ders temsilcisi de sınıfın geri kalanına iletmekten sorumlu olacaktır. -Ders Materyalleri- Her öğrencinin derse önerilen kitap ve defterleriyle gelmesi zorunludur. Dersin ödevi olarak güncel görsel sanatlar öğretim programları amaç ve kazanımları analizi size verilecek form üzerinden gerçekleşmeniz istenecektir. -Katılım- Ders içerisindeki aktif katılımınız önemlidir. Bu nedenle, derste sorular sormanız, başkalarının düşüncelerini dinlemeniz ve eleştirmeniz derse katılım göstermeniz anlamına gelmektedir. -Akademik Dürüstlük Politikası- Akademik dürüstsüzlük kopya çekme, hazır yazılmış ödevleri veya yazılı materyalleri kullanma ya da satın alma, akademik aşırmacılık (başkasına ait düşünceyi, görüşü, buluşu ya da çalışmayı kaynak göstermeden kendisininmiş gibi sunarak ödevde, projede, raporda ve benzeri çalışmalarda kullanma) gibi unsurları içermektedir. Bu tür durumlar tespit edildiğinde, öğrencinin dersten başarısız sayılmasına ve daha ileri düzeyde üniversiteden uzaklaştırılmasına sebep olabilmektedir. Öğrenme-Öğretme Süreci Her ders, öğretim üyesinin haftalık ders içeriğini sizlere tanıtmasıyla başlayacaktır. Öğretim sürecinde anlatım, farklı yöntemler kullanılacak, grup içi tartışmalara yer verilecektir. Bu nedenle dersten önce işlenecek konuyla ilgili ön çalışma yapmak zorunludur. Derste olmayan öğrenciler o hafta verilen ödevi ve sorumlulukları takip etmek ve ödevleri zamanında getirmekle sorumludur. Derse gelmeyen öğrenciler için ders tekrarı yapılmayacaktır.
Görsel sanatlar alanına özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi; alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları; alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; görsel sanatlar eğitimi, tarihçesi ve kuramları; görsel sanatlar öğretiminde temel alanların (estetik, sanat eleştirisi, sanat tarihi, uygulamalı çalışmalar) nasıl öğretileceği; görsel sanatlar öğretim yöntemleri ve uygulama becerileri; görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetimi ve öğretmenlik uygulaması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Ders İzlencelerinin Tanıtımı | ||
2 | Sanat ne içindir? Sanatsal olanla olmayan karşılaştırılması, Sanatın işlevleri nelerdir? Sanatın işlevlerinin tartışılması, | ||
3 | Sanatın eğitsel, kültürel, iletişimsel, aydınlatıcı ve haz verme işlevlerinin tartışılması | ||
4 | Türk Milli Eğitiminin amaçları ve sanat eğitiminin genel amaçları | ||
5 | Davranışçı ve bilişsel yaklaşımlar, | ||
6 | Yapılandırmacı yaklaşım. | ||
7 | Sanat Eğitimi modelleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sanat eleştirisi nedir? Nasıl öğretilir? Sanat eleştirisinin ne olduğunun, niçin sanat eleştirisi yapmayı öğrenmemiz gerektiğinin, sanat eleştirmenlerinin ne yaptığının ve eleştirinin nasıl öğretileceğinin tartışılması | ||
10 | Sanat tarihi nedir? Nasıl öğretilir? -Sanat tarihinin tanımının yapılması, -Sanat tarihi araştırma yöntemlerinden bağlam içinde ve yapıt yoğun yaklaşımların tartışılması ve açıklanması. | ||
11 | Estetik nedir? Nasıl Öğretilir? Estetikle ilgili anlam ve kapsamların tartışılması - Güzellik kavramı tartışılması -Estetik, zanaat ve görsel sanatlarla ilgili diğer alanların güzellik kavramı ile ilişkilendirilmesi -Doğadaki güzellik ve sanattaki güzellik arasındaki farkların tartışılması | ||
12 | Uygulamalı çalışma nedir? Nasıl öğretilir? -Uygulamalı çalışmaların ne olduğun açıklanması -Uygulamalı çalışmaların niçin öğretilmesi gerektiğinin tartışılması -Uygulamalı çalışmaların nasıl öğretilebileceğinin, çalışmaları nasıl sıralanması gerektiğinin tartışılması ve anlatılması. | ||
13 | Yaratıcılık, Yaratıcı birey özellikleri, Yaratıcı düşünme yetenekleri | ||
14 | Sanatsal yaratma ve yaratıcılığın geliştirilmesi | ||
15 | Sanat eğitiminde kullanılan araç-gereç ve materyaller | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınav |
Strokrocki, M. - Kırışoğlu, O. (1997). İlköğretim Sanat Öğretimi"YÖK Dünya Bankası M.E.Geliştirme Projesi ANKARA Strokrocki, M. - Kırışoğlu, O. (1997). Ortaöğretim Sanat ÖğretimiYÖK Dünya Bankası M.E.Geliştirme Projesi ANKARA Kırışoğlu, O. Sanatta Eğitim " Aytaç, Kemal Çağdaş Eğitim Akımları" Turgut, İhsan "Sanat Felsefesi" Kagan,Mossej . "Estetik ve Sanat" "İlköğretim Görsel Sanatlar Öğretimi" MEB Yayınları Yolcu, Enver "Özel Öğretim Yöntemleri" Boydaş, Nihat "Sanat Eleştirisine Giriş" Türkdoğan, Galip. (1984) Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-iş Öğretimi). İkinci Basım. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Artut, Kazım. ."(2001)"Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri (Ankara: Anı Yayıncılık. "Çağdaş Sanat ve Eğitimi", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, Sönmez Veysel (2008) "Öğretim İlke ve Yöntemleri" Anı Yay. ANK. Buyurgan S-U (2007) "Sanat Eğitimi ve Öğretimi" Pegem Yay. ANK.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |