Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBEOLCD | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Ders | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilerin, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, ölçme araçlarının özelliklerini, klasik ve alternatif ölçme araçları ve özellikleri ile ölçme sonuçlarıyla yapılabilecek istatistiksel işlemleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Gizem YILMAZ; Öğr. Gör. Melike Burcu YILMAZ
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki önemini kavrar. |
3 | Ölçme araçlarının niteliklerini bilir. |
4 | Klasik ölçme araçlarını ve özelliklerini bilir. |
5 | Alternatif ölçme araçlarını ve özelliklerini bilir. |
6 | Değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini bilir. |
7 | Kazanıma uygun ölçme araçları geliştirir. |
8 | Ölçme sonuçları ile ilgili istatistiki işlemleri yapar ve sonuçları yorumlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar | ||
3 | Ölçme Araçlarının Nitelikleri | ||
4 | Ölçme Araçlarının Nitelikleri | ||
5 | Ölçülebilecek Niteliklerin Sınıflandırılması ve Hedef Taksonomileri | ||
6 | Geleneksel Ölçme ve Durum Belirleme Teknikleri | ||
7 | Geleneksel Ölçme Araç ve Yolları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Destekleyici Ölçme teknikleri | ||
10 | Destekleyici Ölçme Teknikleri | ||
11 | Alternatif Ölçme Araç ve Yolları | ||
12 | Test Geliştirme | ||
13 | Ölçme Sonuçlarıyla Yapılacak İstatistiksel İşlemler | ||
14 | Ölçme Sonuçlarıyla Yapılacak İstatistiksel İşlemler | ||
15 | Ölçme Sonuçlarıyla Yapılacak İstatistiksel İşlemler | ||
16 | YarıyıI Sonu Sınavı |
1-Atılgan, Hakan. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Anı yayıncılık, Ankara, 2007. 2-Bahar, Mehmet ve Diğ. Ölçme ve Değerlendirme, PegemA, Ankara, 2006. 3-Berberoğlu,Giray. Sınıfiçi Ölçme Değerlendirme Teknikleri, Morpa Yayıncılık, İstanbul, 2006. 4-Erkuş,Adnan. Ölçme ve Değerlendirme, Ekinoks yayıncılık, Ankara, 2006. 5-Karip,Emin (Editör). Ölçme ve Değerlendirme, PegemA, Yayıncılık, Ankara, 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |