Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBEAE301 | FEN ÖĞRETİMİ I | Ders | 3 | 5 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarının fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı, fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Doç. Dr. Yasemin HACIOĞLU Doç. Dr. Fethiye KARSLI BAYDERE
1 | Fen öğretiminin ve fen okuryazarlığının amaçlarını bilir. |
2 | Fen öğretimine yönelik öğrenme kuram, yaklaşımlarını bilir. |
3 | Fen öğretimine yönelik öğrenme modellerini bilir. |
4 | Fen öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. |
5 | Farklı öğretim yaklaşım,strateji, yöntem ve tekniklerine uygun göre ders planı hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı; fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları, laboratuvar teknikleri, laboratuvar güvenliği, basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması, kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı, fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı; öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Fen öğretiminin amaçları ve fen okuryazarlığı | ||
3 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları | ||
4 | Fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları | ||
5 | Öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları | ||
6 | Laboratuvar teknikleri ve güvenliği | ||
7 | Basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı | ||
10 | Fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı | ||
11 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması | ||
12 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması | ||
13 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması | ||
14 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması | ||
15 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması | ||
16 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Rapor Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Rapor Sunma | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |