Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBEGTAESY | SINIF YÖNETİMİ | Ders | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Bu ders, öğretmen adaylarının sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavrayabilmelerine katkı sağlamaktadır. Bu ders; öğretmen adaylarına öğrenci ihtiyaçlarını karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazandırmayı amaçlamaktadır.
Prof. Dr. Tevfik UZUN
1 | Sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlayabilme ve sınıf yönetim modellerini kullanabilme |
2 | Sınıf yönetimini etkileyen etkenleri açıklayabilme. |
3 | Sınıf ortamının fiziksel özelliklerini düzenleyebilme |
4 | Öğretimi yönetebilme, etkili öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını uygulayabilme |
5 | Sınıfta zaman yönetebilme ve etkili iletişim kurabilme |
6 | Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı ve ilişkiler oluşturabilme |
7 | Sınıfta öğrencileri derse motive edebilme ve pozitif disiplin sağlayabilme |
8 | Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını yönetebilme ve çözüm yolları bulabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, tanışma ve sınıf kurallarını belirleme. | ||
2 | Sınıf Yönetiminin Temelleri | ||
3 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler | ||
4 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler | ||
5 | Sınıf Ortamının Fiziksel Özellikleri | ||
6 | Öğretimin Yönetimi | ||
7 | Öğretimin Yönetiminde Etkili Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri | ||
8 | Zaman Yönetimi | ||
9 | Sınıfta Öğretmen-Öğrenci İletişimi | ||
10 | Ara sınavı | ||
11 | Sınıfta İlişki Düzenini Oluşturma | ||
12 | Motivasyon ve Motivasyon Teorileri | ||
13 | Sınıfta Motivasyonu Sağlama | ||
14 | Disiplin Oluşturma ve Kural Geliştirme | ||
15 | Sorun Davranışların Yönetimi | ||
16 | Özel Grupların Yönetimi | ||
17 | Yarıyıl sonu Sınavı |
1-Kıran, H. Ve Çelik, K. (2020). Etkili Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık 2-Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |