GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBEGTAESY SINIF YÖNETİMİ Ders 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Bu ders, öğretmen adaylarının sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavrayabilmelerine katkı sağlamaktadır. Bu ders; öğretmen adaylarına öğrenci ihtiyaçlarını karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazandırmayı amaçlamaktadır.


Prof. Dr. Tevfik UZUN


1 Sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlayabilme ve sınıf yönetim modellerini kullanabilme
2 Sınıf yönetimini etkileyen etkenleri açıklayabilme.
3 Sınıf ortamının fiziksel özelliklerini düzenleyebilme
4 Öğretimi yönetebilme, etkili öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını uygulayabilme
5 Sınıfta zaman yönetebilme ve etkili iletişim kurabilme
6 Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı ve ilişkiler oluşturabilme
7 Sınıfta öğrencileri derse motive edebilme ve pozitif disiplin sağlayabilme
8 Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını yönetebilme ve çözüm yolları bulabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, tanışma ve sınıf kurallarını belirleme.
2 Sınıf Yönetiminin Temelleri
3 Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler
4 Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler
5 Sınıf Ortamının Fiziksel Özellikleri
6 Öğretimin Yönetimi
7 Öğretimin Yönetiminde Etkili Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
8 Zaman Yönetimi
9 Sınıfta Öğretmen-Öğrenci İletişimi
10 Ara sınavı
11 Sınıfta İlişki Düzenini Oluşturma
12 Motivasyon ve Motivasyon Teorileri
13 Sınıfta Motivasyonu Sağlama
14 Disiplin Oluşturma ve Kural Geliştirme
15 Sorun Davranışların Yönetimi
16 Özel Grupların Yönetimi
17 Yarıyıl sonu Sınavı

1-Kıran, H. Ve Çelik, K. (2020). Etkili Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık 2-Ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek