Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBEAE306 | BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ | Ders | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına bilimsel muhakeme ve özelliklerini, bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisini öğretmektir.
Doç. Dr. Yasemin HACIOĞLU
1 | Bilimsel muhakeme ve özelliklerini tanımlar. |
2 | Bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirler. |
3 | Bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisini açıklar. |
4 | Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakemeyi açıklar. |
5 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi; bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi; soyut işlemler dönemi özellikleri; değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.); ilişkisel düşünme; kombinasyonel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme; tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme; fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme, izlencelerin tanıtılması ve derse giriş. Düşünme nedir?Düşünme öğretilebilir mi? | ||
2 | Bilimsel muhakeme ve özellikleri | ||
3 | Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi | ||
4 | Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi | ||
5 | Bilimsel muhakeme ve Bilişsel gelişim | ||
6 | Değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.) | ||
7 | Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İlişkisel düşünme | ||
10 | Olasılıklı düşünme | ||
11 | Orantısal düşünme | ||
12 | Hipotetik düşünme | ||
13 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri | ||
14 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri hazırlama | ||
15 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri | ||
16 | Final Sınavı |
Bilimsel Muhakeme (Akıl Yürütme), Salih Ateş, Palme Yayıncılık Bilimsel muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı,İlbilge Dökme, Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |