GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBEGTAE EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Ders 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Etik prensipler ve davranışların sorgulama süreçlerini geleceğin eğitimcilerine tanıtarak, mevcut ahlaki ve mesleki kabullerini sorgulatmak ve tüm bu süreci profesyonelliklerinin bileşeni haline getirmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Berru ULUSOY; Dr. Tuğrul KÜLÜNKOĞLU


1 Eğitimde etik prensiplerle ile ahlak kurallarını ayırt edebilmek.
2 Etiğe ilişkin temel kavramları tanımlamak.
3 Davranışı etik prensipler doğrultusunda sorgulamak.
4 Öğretmenlik meslek etiği prensiplerini kavramak ve içselleştirmek.
5 Meslek ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ahlak ve etik ile ilgili temel kavram ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek etiği/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğretim hakkının eğitim, öğretim, öğrenim ve değerlendirme sürecindeki etik ilkeler; eğitim paydaşları (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplum) ile ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticilerinin, velilerin ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlulukları; iş ve meslek hayatında etik olmayan davranışlar; Türkiye'de kamu yönetimi, etik ve öğretmen yetiştirmeye ilişkin düzenlemeler; okul ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözümleri; okulda etik/etik eğitimi ve etik kurulları; Ahlaki/etik lider olarak müdür ve öğretmen konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar
2 Ahlak ve etik ile ilgili teoriler
3 Etik ilke, etik kural iş ve meslek etiği
4 Sosyal, kültürel, etik yönleri ile öğretmenlik mesleği
5 Eğitim ve öğrenme hakkı
6 Eğitim, öğretim ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
7 Eğitim paydaşları arasındaki ilişkilerde etik
8 Ara sınavı
9 İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
10 Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
11 Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar ve etik ikilemleri sorunlar ve çözüm yolları
12 Okullarda ahlak eğitimi ve etik kurullar
13 Etik lider olarak okul müdürü
14 Eğitim araştırmalarında etik
15 Okul yöneticilerinin, veli ve öğrencilerin etik sorumlulukları
16 Yarıyıl sonu sınavı

1. Edt. Oral, B., Çoban, A. & Bars, M. (2019) Eğitimde Ahlak ve Etik, Pegem Akademi, Ankara 2. Edt. Ada, Ş & Silman, F. (2020) Eğitimde Ahlak ve Etik, Pegem Akademi, Ankara 3. Edt. Levent, F.A. ( 2019) Eğitimde Ahlak ve Etik, Nobel İstanbul 4. Karadağ, E, Temel, E., & Koçyiğit,M.( 2018) Eğitimde Ahlak ve Etik, Nobel İstanbul 5. Aydın, İnayet. (2006). Eğitim ve Öğretimde Etik. Ankara: Pegem Akademi 6. Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları 7. Nutall, J. (2011). Ahlak Üzerine Tartışmalar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları 8. Edt. Abdurrahman İlğan. (2020). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Takım/Grup Çalışması 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 2 18
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek