Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBEGTAE | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | Ders | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Etik prensipler ve davranışların sorgulama süreçlerini geleceğin eğitimcilerine tanıtarak, mevcut ahlaki ve mesleki kabullerini sorgulatmak ve tüm bu süreci profesyonelliklerinin bileşeni haline getirmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Berru ULUSOY; Dr. Tuğrul KÜLÜNKOĞLU
1 | Eğitimde etik prensiplerle ile ahlak kurallarını ayırt edebilmek. |
2 | Etiğe ilişkin temel kavramları tanımlamak. |
3 | Davranışı etik prensipler doğrultusunda sorgulamak. |
4 | Öğretmenlik meslek etiği prensiplerini kavramak ve içselleştirmek. |
5 | Meslek ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ahlak ve etik ile ilgili temel kavram ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek etiği/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğretim hakkının eğitim, öğretim, öğrenim ve değerlendirme sürecindeki etik ilkeler; eğitim paydaşları (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplum) ile ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticilerinin, velilerin ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlulukları; iş ve meslek hayatında etik olmayan davranışlar; Türkiye'de kamu yönetimi, etik ve öğretmen yetiştirmeye ilişkin düzenlemeler; okul ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözümleri; okulda etik/etik eğitimi ve etik kurulları; Ahlaki/etik lider olarak müdür ve öğretmen konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Ahlak ve etik ile ilgili teoriler | ||
3 | Etik ilke, etik kural iş ve meslek etiği | ||
4 | Sosyal, kültürel, etik yönleri ile öğretmenlik mesleği | ||
5 | Eğitim ve öğrenme hakkı | ||
6 | Eğitim, öğretim ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler | ||
7 | Eğitim paydaşları arasındaki ilişkilerde etik | ||
8 | Ara sınavı | ||
9 | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | ||
10 | Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler | ||
11 | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar ve etik ikilemleri sorunlar ve çözüm yolları | ||
12 | Okullarda ahlak eğitimi ve etik kurullar | ||
13 | Etik lider olarak okul müdürü | ||
14 | Eğitim araştırmalarında etik | ||
15 | Okul yöneticilerinin, veli ve öğrencilerin etik sorumlulukları | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
1. Edt. Oral, B., Çoban, A. & Bars, M. (2019) Eğitimde Ahlak ve Etik, Pegem Akademi, Ankara 2. Edt. Ada, Ş & Silman, F. (2020) Eğitimde Ahlak ve Etik, Pegem Akademi, Ankara 3. Edt. Levent, F.A. ( 2019) Eğitimde Ahlak ve Etik, Nobel İstanbul 4. Karadağ, E, Temel, E., & Koçyiğit,M.( 2018) Eğitimde Ahlak ve Etik, Nobel İstanbul 5. Aydın, İnayet. (2006). Eğitim ve Öğretimde Etik. Ankara: Pegem Akademi 6. Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları 7. Nutall, J. (2011). Ahlak Üzerine Tartışmalar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları 8. Edt. Abdurrahman İlğan. (2020). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Takım/Grup Çalışması | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |