Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPDAE310 | MANEVİ DANIŞMANLIK | Ders | 3 | 6 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilere manevi danışmanlığa ilişkin temel teorik ve uygulamalı bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Bünyamin ÇETİNKAYA
1 | Manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeleri bilme |
2 | Manevi danışmanlığın teolojik, felsefi, sosyolojik ve psikolojik temellerini bilme |
3 | Maneviyat ile din danışmanlığının farkını kavrama |
4 | Maneviyatın insan yaşamındaki gücünü fark edebilme |
5 | Temel psikolojik danışma becerilerini kullanarak, psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışanın maneviyatını anlamlandırabilme |
6 | Manevi danışmanlığa yönelik etik ve yasal konular hakkında bilgi sahibi olma |
7 | Farklı kültürel ve bireysel özelliklere sahip danışanların manevi ihtiyaçlarına duyarlı hizmet uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında, manevi danışmanlıkla ilgili temel kavram ve ilkeleri, manevi danışmanlığın teolojik temelleri ve tarihsel süreçleri, manevi danışmanlık yeterlikleri, psikolojik danışma kuramları kapsamında manevi danışmanlık, kültüre duyarlı manevi danışmanlık, gelişim dönemleri bağlamında manevi danışmanlık, dezavantajlı gruplarda manevi danışmanlık, manevi danışmanlıkta kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve teknikler konuları yer almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, ders izlencesinin öğrencilerle paylaşılması. Ders görevlerinin tanımlanması | ||
2 | Manevi danışmanlığın temelleri ve tarihsel süreci | ||
3 | Manevi danışmanlık yeterlilikleri | ||
4 | Psikolojik danışma kuramlarına göre manevi danışmanlık | ||
5 | Psikolojik danışma kuramlarına göre manevi danışmanlık | ||
6 | Psikolojik danışma kuramlarına göre manevi danışmanlık | ||
7 | Kültüre duyarlı psikolojik danışma ve manevi danışmanlık | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Farklı gelişim dönemlerindeki birey ve gruplarla manevi danışmanlık | ||
10 | Farklı kültürel özelliklere sahip birey ve gruplarla manevi danışmanlık | ||
11 | Dezavantajlı gruplarla manevi danışmanlık | ||
12 | Manevi danışmanlıkta kullanılan teknikler ve ölçme değerlendirme yöntemleri | ||
13 | Manevi danışmanlıkta iyi uygulama örneklerinin incelenmesi | ||
14 | Manevi danışmanlıkta iyi uygulama örneklerinin incelenmesi | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl sonu Sınavı |
Ekşi, H. (2017). Psikoterapi ve psikolojik danışmada maneviyat: Kuramlar ve uygulamalar. İstanbul: Kaknüs Psikoloji. Cashwell, C. S. and Young, S. (2011). Integrating spirituality and religion into counseling: A guide to competent practice. VA: American Counseling Association. Cashwell, C. S., and Young, J. S. (2004). Spirituality in counselor training: A content analysis of courses taught in CACREP-accredited programs. Counseling and Values, 48, 96?109 Young, J., Wiggins-Frame, M. and Cashwell, C. S. (2007). Spirituality and counselor competence: A national survey of American Counseling Association members. Journal of Counseling and Development,85, 47-52.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |