Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPDAESEÇ-41 | AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere aile dinamikleri, aile sistemleri, aile türleri, aile yaşam döngüsü, aile içi etkili iletişim becerileri, etkin dinleme becerileri, iletişim engelleri, aile içi şiddet ve boşanma ile ilgili bilgiler sunmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Yeliz TİRYAKİ GÖKSU
1 | Aile tanımını ve türlerini bilir |
2 | Aile sistem yaklaşımını ve aile yaşam döngüsünü bilir |
3 | Ebeveyn tutumlarını ve çocuk üzerindeki etkilerini bilir |
4 | Etkili iletişim ve etkin dinleme becerilirini bilir |
5 | Empati ve aile içi iletişimdeki önemini bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Aile yapısı ve etkileşim örüntüleri, ailede etkili iletişim becerileri, temel iletişim becerileri, ben-sen biz dilleri, empati, aile üyelerinin uygun olmayan iletişim dilleri, eşler arası iletişim, ebeveyn-çocuk iletişimi ve aileye yönelik iletişim eğitimi, aile içi şiddet ve aile içindekileri etkisi, boşanma ve aileye etkisi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, Kişilerarası İlişkilerin Tanımı ve Sınıflandırılması | ||
2 | Ailenin tanımı, türleri ve işlevleri | ||
3 | Sağlıklı ve sağlıksız ailenin özellikleri, ebeveyn tutumları | ||
4 | Aile sistem yaklaşımı ve aile yaşam döngüsü | ||
5 | İletişimin tanımı, kapsamı, türleri | ||
6 | Sözsüz iletişim, tanımı, kapsamı ve unsurları | ||
7 | Anne- baba- çocuk iletişimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Etkin dinleme becerileri, dinlemenin aşaması, aile içi etkin dinleme | ||
10 | İletişim engelleri, tanımı, kapsamı ailedeki yeri | ||
11 | Aile içi çatışma ve çatışma yönetimi | ||
12 | Aile içi şiddet ve şiddetin türleri | ||
13 | Aile içi şiddetin eşler ve çocuk üzerindeki etkileri, şiddetini önleme çalışmaları | ||
14 | Boşanma tanımı ve kapsamı | ||
15 | Boşanma ve boşanmanın eşler ve çocuklar üzerindeki etkileri | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Doğan Laçin, B. G. (2022). Ailede İletişim, Nobel Akademik Yayıncılık. Nazlı, S. (2024). Aile Danışmanlığı, Anı Yayıncılık. Dökmen, Ü. (2000). İletişim Çatışmaları ve Empati.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |