GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBBEÖ-10 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Ders 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilmesini, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarını yorumlayabilme açısından bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Birol ERTUĞRAL


1 Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarına hakim olabilme
2 Temel istatistik tekniklerini kullanabilme ve ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilme
3 Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçme tekniklerini bilme ve uygulayabilme
4 Test geliştirme aşamalarına hakim olabilme
5 Uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilme

Birinci Öğretim



Yok


Ölçme ile ilgili temel kavramları, temel istatistik teknikleri, ölçümlerin geçerliği ve güvenirliği, hedef analizi ve belirtke tablosu, başarı testi geliştirme, sınav türleri ve soru yazımı, yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testleri, çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler, öğrenci başarısının değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması
2 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi
3 Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar
4 Ölçümlerin güvenirliği
5 Ölçümlerin geçerliği
6 Ölçme aracı hazırlama süreci, hedef analizi, belirtke tablosu
7 Yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları
8 Ara Sınav
9 Çoktan seçmeli testler (Madde çeşitleri ve maddelerin yazımı)
10 Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama
11 Temel istatistik teknikleri
12 Performansın ölçülmesi, dereceli puanlama anahtarı
13 Öğrenci ürün dosyası, gözlem
14 Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi
15 Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme
16 Dönem Sonu Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 88

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek