Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBBEÖ-10 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Ders | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilmesini, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarını yorumlayabilme açısından bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Birol ERTUĞRAL
1 | Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarına hakim olabilme |
2 | Temel istatistik tekniklerini kullanabilme ve ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilme |
3 | Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçme tekniklerini bilme ve uygulayabilme |
4 | Test geliştirme aşamalarına hakim olabilme |
5 | Uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Ölçme ile ilgili temel kavramları, temel istatistik teknikleri, ölçümlerin geçerliği ve güvenirliği, hedef analizi ve belirtke tablosu, başarı testi geliştirme, sınav türleri ve soru yazımı, yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testleri, çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler, öğrenci başarısının değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi | ||
3 | Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar | ||
4 | Ölçümlerin güvenirliği | ||
5 | Ölçümlerin geçerliği | ||
6 | Ölçme aracı hazırlama süreci, hedef analizi, belirtke tablosu | ||
7 | Yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çoktan seçmeli testler (Madde çeşitleri ve maddelerin yazımı) | ||
10 | Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama | ||
11 | Temel istatistik teknikleri | ||
12 | Performansın ölçülmesi, dereceli puanlama anahtarı | ||
13 | Öğrenci ürün dosyası, gözlem | ||
14 | Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi | ||
15 | Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |