Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AEBEÖ-302 | BECERİ ÖĞRENİMİ | Ders | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; becerilere yönelik kavramları ve becerileri etkileyen değişkenleri öğretmek, beceri çeşitleri hakkında bilgiler vermek, sportif becerilerin öğretim yöntemlerini inceleyerek becerilerin transfer durumlarını öğretmek, öğrenilen becerilerin korunması konusunda etkili değişkenleri kavratmaktır.
Doç.Dr. Halil ÇOLAK
1 | Beceriler üzerinde etkili kavramları açıklayabilme |
2 | Becerilerin farklı sınıflandırmalarını karşılaştırabilme |
3 | Öğrenme ve performans eğrilerine etkili faktörleri ayırt edebilme |
4 | Becerilerin öğretiminde kullanılan farklı yöntemleri uygulayabilme |
5 | Becerilerin transferini sağlayacak koşulları düzenleyebilme |
6 | Becerilerin korunmasında etkili faktörleri kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Beceri öğretiminde etkili kavramlar, beceri çeşitleri, becerilerin öğretiminde kullanılan yöntemler, bilgilendirme ve çeşitleri, motivasyon ve aktivasyon, becerilerin transferi, becerilerin korunması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders planının aktarılması | ||
2 | Beceri öğretiminin tarihsel gelişimi, beceri, yetenek, öğrenme kavramları, beceriler üzerinde etkili kavramlar | ||
3 | Becerilerin sınıflandırılması, farklı beceri sınıflandırmalarının incelenmesi | ||
4 | Motor performans ve performansın özellikleri | ||
5 | Motor yetenek faktörlerinin incelenmesi | ||
6 | Motor becerilerin öğrenilmesinde öğrenme performans eğrileri, motor becerilerin öğrenilmesinde etkili safhalar | ||
7 | Motor becerilerin öğretilmesinde bilgilendirme, bilgilendirmenin boyutları, görev öncesi sırası ve sonrasında verilen bilgiler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Motor beceri alıştırmalarının niceliksel, niteliksel ve zamansal yönleri | ||
10 | Becerilerin öğretiminde kullanılan farklı yöntemler | ||
11 | Motivasyon, motivasyonun işlevleri ve çeşitleri, bir motor görevi motive eden etkenlerin incelenmesi | ||
12 | Performans öncesi aktivasyon artırma teknikleri | ||
13 | Performans öncesi aktivasyon artırma teknikleri | ||
14 | Becerilerin korunması ve etkili faktörlerin incelenmesi, becerileri akılda tutmanın ölçülmesi, kısa ve uzun süreli bellek | ||
15 | Becerilerin korunması ve etkili faktörlerin incelenmesi, becerileri akılda tutmanın ölçülmesi, kısa ve uzun süreli bellek | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |