Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZELAESEÇ-05 | YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste, öğretmen adaylarına özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin ERTUĞRUL
1 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
2 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin değerlendirme sürecini betimler. |
3 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin öğretim sürecini betimler. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Yönelim ve yönelim becerilerinin öğretimi; iç ve dış çevresel kavramların öğretimi; ipucu (duyumsal ipuçları), işaret (çevresel ipuçları) kavramları, ilkeleri, önkoşulları ve öğretim planları; arama yöntemleri, ölçme becerisi, pusula yönlerinin ve bina içi ile bina dışı numaralama sistemlerinin ilkeleri, önkoşulları ve öğretim planlarının hazırlanması; yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin tanımadığı çevrelerde problem çözme amacıyla kullanılmasının öğretimi; bağımsız hareket becerilerinin öğretimi; (korunma teknikleri, rehber becerileri, baston becerileri vb.) bağımsız hareket becerilerinin analizleri ve ölçü araçlarının hazırlanması; edinim, akıcılık ve genelleme aşamalarında öğretim süreçlerinin oluşturulması; az görenler ve birden fazla yetersizliği olan öğrencilere yönelik uyarlamalar; rota öğretimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Bağımsız Hareket ve Yönelim becerileri ve Kullanılan Araçlar | ||
3 | İpuçları Ve İşaretler | ||
4 | İpuçları Ve İşaretlerin Öğretimi | ||
5 | Bina İçi Bağımsız Hareket Becerileri | ||
6 | Bina Dışı Bağımsız Hareket Becerileri | ||
7 | Baston Kullanım Çeşitleri ve öğretimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Arama Teknikleri | ||
10 | Arama Teknikleri Öğretimi | ||
11 | Görme Engelli Bireye Kılavuzluk Yapma | ||
12 | Bağımsız Hareket Ve Yönelim Becerilerinin Değerlendirilmesi | ||
13 | Bağımsız Hareket Ve Yönelim Becerilerinin Değerlendirilmesi | ||
14 | Az gören Bireyler için bağımsız hareket ve yönelim Becerileri | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
• Piştav-Akmeşe, P.& Altunay, B (2020). İşitme Yetersizliği ve Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Nobel • Alana özgü makaleler, araştırma raporları ve resmi internet kaynakları. • DERS NOTLARI/MAKALELER
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |