GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÖZELAESEÇ-05 YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu derste, öğretmen adaylarına özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Yasemin ERTUĞRUL


1 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin değerlendirme sürecini betimler.
3 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin öğretim sürecini betimler.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Yönelim ve yönelim becerilerinin öğretimi; iç ve dış çevresel kavramların öğretimi; ipucu (duyumsal ipuçları), işaret (çevresel ipuçları) kavramları, ilkeleri, önkoşulları ve öğretim planları; arama yöntemleri, ölçme becerisi, pusula yönlerinin ve bina içi ile bina dışı numaralama sistemlerinin ilkeleri, önkoşulları ve öğretim planlarının hazırlanması; yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin tanımadığı çevrelerde problem çözme amacıyla kullanılmasının öğretimi; bağımsız hareket becerilerinin öğretimi; (korunma teknikleri, rehber becerileri, baston becerileri vb.) bağımsız hareket becerilerinin analizleri ve ölçü araçlarının hazırlanması; edinim, akıcılık ve genelleme aşamalarında öğretim süreçlerinin oluşturulması; az görenler ve birden fazla yetersizliği olan öğrencilere yönelik uyarlamalar; rota öğretimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Bağımsız Hareket ve Yönelim becerileri ve Kullanılan Araçlar
3 İpuçları Ve İşaretler
4 İpuçları Ve İşaretlerin Öğretimi
5 Bina İçi Bağımsız Hareket Becerileri
6 Bina Dışı Bağımsız Hareket Becerileri
7 Baston Kullanım Çeşitleri ve öğretimi
8 Ara sınav
9 Arama Teknikleri
10 Arama Teknikleri Öğretimi
11 Görme Engelli Bireye Kılavuzluk Yapma
12 Bağımsız Hareket Ve Yönelim Becerilerinin Değerlendirilmesi
13 Bağımsız Hareket Ve Yönelim Becerilerinin Değerlendirilmesi
14 Az gören Bireyler için bağımsız hareket ve yönelim Becerileri
15 Genel değerlendirme
16 Yarıyıl sonu sınavı

• Piştav-Akmeşe, P.& Altunay, B (2020). İşitme Yetersizliği ve Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Nobel • Alana özgü makaleler, araştırma raporları ve resmi internet kaynakları. • DERS NOTLARI/MAKALELER



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 1 12 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 6 42
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek