Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBEAE401 | DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ | Ders | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğretmen adaylarını fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşım ve örnekleri hakkında bilgilendirmek; bu bilgileri öğrenme-öğretme ortamına yansıtma yeterliği kazandırmak.
Doç. Dr. Yasemin HACIOĞLU
1 | Disiplinler arası yaklaşım, disiplinler arası yaklaşımın temelleri ve fen eğitimi için önemi ile ilgili bilgi sahibi olur. |
2 | STEM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik), STEAM, E-STEM, C-STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Sosyobilimsel konularda tartışır, mantıklı kararlar alır ve bu konulara yönelik öğretim yöntem ve statejilerini uygular. |
4 | Disiplinlerarası bilgiyi fen öğretiminde kullanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
The aim of the course is to inform pre-service teachers about interdisciplinary approaches and examples in science education. After this course, pre-service teachers will be able to reflect this information to the learning-teaching environment
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme. | ||
2 | Disiplinler arası yaklaşım nedir? Disiplinler arası yaklaşımın temelleri nelerdir? | ||
3 | Disiplinler arası eğitimin önemi ve fen eğitiminde yeri | ||
4 | STEM eğitimi ve alt bileşenleri nelerdir? STEM öğretimi stratejileri nelerdir? | ||
5 | Teknolojinin fen derslerine entegrasyonunu | ||
6 | Matematiğin ve mühendislik alanının fen eğitimine entegrasyonu | ||
7 | Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, C-STEM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir? | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, C-STEM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir? | ||
10 | STEM eğitimi ve diğer entegrasyonlarının uzun vadede faydaları nelerdir? | ||
11 | STEM, STEAM, E-STEM uygulama örneklerinin incelenmesi | ||
12 | STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama | ||
13 | STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama | ||
14 | Sosyobilimsel konular ve öğretimi | ||
15 | Disiplinler arası eğitim ve sosyobilimsel konular | ||
16 | Final sınavı |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |