GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBEAE401 DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ Ders 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğretmen adaylarını fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşım ve örnekleri hakkında bilgilendirmek; bu bilgileri öğrenme-öğretme ortamına yansıtma yeterliği kazandırmak.


Doç. Dr. Yasemin HACIOĞLU


1 Disiplinler arası yaklaşım, disiplinler arası yaklaşımın temelleri ve fen eğitimi için önemi ile ilgili bilgi sahibi olur.
2 STEM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik), STEAM, E-STEM, C-STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Sosyobilimsel konularda tartışır, mantıklı kararlar alır ve bu konulara yönelik öğretim yöntem ve statejilerini uygular.
4 Disiplinlerarası bilgiyi fen öğretiminde kullanır

Birinci Öğretim


Yok


Yok


The aim of the course is to inform pre-service teachers about interdisciplinary approaches and examples in science education. After this course, pre-service teachers will be able to reflect this information to the learning-teaching environment


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme.
2 Disiplinler arası yaklaşım nedir? Disiplinler arası yaklaşımın temelleri nelerdir?
3 Disiplinler arası eğitimin önemi ve fen eğitiminde yeri
4 STEM eğitimi ve alt bileşenleri nelerdir? STEM öğretimi stratejileri nelerdir?
5 Teknolojinin fen derslerine entegrasyonunu
6 Matematiğin ve mühendislik alanının fen eğitimine entegrasyonu
7 Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, C-STEM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir?
8 Ara sınav
9 Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, C-STEM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir?
10 STEM eğitimi ve diğer entegrasyonlarının uzun vadede faydaları nelerdir?
11 STEM, STEAM, E-STEM uygulama örneklerinin incelenmesi
12 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama
13 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama
14 Sosyobilimsel konular ve öğretimi
15 Disiplinler arası eğitim ve sosyobilimsel konular
16 Final sınavı

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 13 4 52
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 13 3 39
Toplam İş Yükü (saat) 123

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek